Turizmus: végre valamiben jók vagyunk
Az idén Magyarországon több mint 75 százalékkal több turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában - számolt be az MT Zrt. Az osztrák statisztikai hivatal kalkulációja szerint vásárlóérték paritáson számítva 76 százalékos az árelőnye Magyarországnak, azaz majd kétszer több turisztikai szolgáltatást tudnak vásárolni az osztrákok Magyarországon, mintha otthon költenék el ugyanezt a pénzt.
A "Urlabseuro" listán Magyarországot egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen úti célok nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyeinek. Olyan kedvelt turisztikai célországokat hagyott le Magyarország, mint Horvátország, Görögország, Franciaország és Olaszország.
Tekintettel arra, hogy egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált "elfogulatlan és pártatlan" számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalom idei alakulását tekintve is. Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez kampányokat.
A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen "gyarapítható". Az Ausztriából Magyarországra irányuló turisztikai forgalom az elmúlt években töretlen növekedést mutat. A gazdasági válság, az erőteljes osztrák belföldi kampány ellenére az elmúlt négy évben Ausztriából évről évre folyamatosan nőtt az érdeklődés Magyarország turisztikai kínálata iránt. 2011-ben minden eddiginél több osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyek, ahol 280 ezer osztrák vendég közel 770 ezer vendégéjszakát töltött el, ami – az összehasonlítható mutatók alapján – minden idők legjobb Ausztriából érkező vendégforgalmának számít.
Magyarország számára a TOP 10 turista-küldőország alkotta piaci tortából Ausztria részesedése mára 12 százalékosra nőtt. Ausztria Magyarország második legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ahonnan az éves turisztikai költés az elmúlt évek átlagában 90 milliárd forintra tehető.
Magyarország a rövidebb szabadságolások szempontjából dobogós célország az osztrák turisták számára, akik főleg az egészségturisztikai szolgáltatásokat és kulturális programokat keresik Magyarországon.