Mivel Szófiáról a Wizz Air saját mérlegelése alapján pozitív döntést hozott, arra a járatra nem jár állami támogatás. Dotálják viszont a szarajevói útvonalat – tudta meg a Népszabadság.
Türelmetlen volt a Wizz Air, lecsúszott az állami támogatásról
Mégsem támogatja a szófiai légi járatokat az állam, tudta meg a Népszabadság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól. Mindezt annak kapcsán közölte a szaktárca, hogy eredetileg azt tervezték, hogy tendert írnak ki a Szófia, Podgorica, Pristina, Szkopje, és Tirana, valamint Budapest közötti légi járatok létrehozására és működtetésének támogatására, mert azok az állam szerint az ország gazdasági és kulturális kapcsolatai szempontjából fontosak, de piaci alapon nem nyújt vonzó gazdasági perspektívát a légitársaságok számára.
A Wizz Air számára a járat mégis nyújt vonzó gazdasági perspektívát, legalábbis a kormánydöntést követően a magyar diszkont-légitársaság bejelentette, hogy a téli menetrendben szófiai járatot indít, hetente háromszor. A járatra már árulják a jegyeket a Wizz Air honlapján. A piaci szereplők közül sokan névtelenül azt az aggályukat fogalmazták meg, hogy Szófia esetében a támogatás már „le van játszva”. Ezt tisztázandó fordultunk a szaktárcához, ahol közölték, hogy a tervezett tendert a bulgáriai járatra nem írják ki, de ötödikként bekerül a támogatott járatok körébe Szarajevó is.
Ez ugyanúgy a Malév nyugat-balkáni járathálózatának része volt, mint a másik négy város, Podgorica, Pristina, Szkopje és Tirana.
A Wizz Air egyik repülésbiztonság-javító projektjének pályázatának támogatásáról döntött a kormány. A légitársaság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2015 program keretében telepítené Airbus A320-as repülőgépeire a futópályatúlfutás-megelőző rendszert, amelyhez 300 milliós önerőt dobnának be, 1,9 milliárdos támogatás mellett.