Turbó tempóra kapcsolt az Aldi

Tavaly a Profi év végi kivonulásával együtt is tovább nőtt a külföldi diszkontláncok részesedése a hazai kiskereskedelmi forgalomból – írja a Napi Gazdaság.

Egyre nagyobb szeletet vágnak ki a magyar kiskereskedelemből a külföldi diszkontláncok. A cégek friss, a 2012-es eredmény- és mérlegbeszámolói alapján – ezeket eddig az Aldi, a Penny Market és a Profi adta le, a Lidl februárig tartó üzleti évéről július végén jelenthet – összesített forgalmuk több mint 9 százalékkal nőtt 2011-hez képest. Ez másfélszer nagyobb tempó, mint amit a teljes hazai élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem tavaly felmutatott: a KSH 6,5 százalékos pluszról számolt be. Ha a jó ideje mind gyengébb teljesítményt felmutató Profi számait figyelmen kívül hagyjuk, akkor a másik két lánc összforgalma közel 12 százalékos növekedést mutat, ami már majdnem kétszerese az országos átlagnak – írja a Napi Gazdaság.

Az egyes mutatókat vizsgálva is látszik, hogy a Profi volt a leggyengébben teljesítő lánc. A boltonkénti éves átlagforgalom az utolsó teljes évnek számító 2011-ben is csak 301 millió forint volt, ami tavaly negyedmilliárd forint alá esett. A versenytársak ennek többszörösét hozták, az Aldi és a Penny Market fej fej mellett mintegy 800 milliót, a Lidl pedig a 2011-es adatok szerint 1,2 milliárdot.

Tetemes volt a Profi lemaradása az egy alkalmazottra jutó árbevétel terén is, a versenytársakhoz képest nagyjából feleakkora teljesítményt mutatott fel. Ami az egy üzletre jutó éves eredményt illeti, természetesen csak a profitról beszámoló Penny Market esetében beszélhetünk nyereségről. Eközben az Aldi és a Profi hasonló, 60 millió forintot közelítő veszteséget produkált boltonként, ami bő kétszerese a Lidl 2011-es hasonló mutatójának.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.