Dafke is beszedi az Elmű-Émász-díjakat a Díjnet
"Megoldottuk" - ezzel a címmel küldött ki tájékoztatókat a hétvégén a Díjnet arról, hogy korábbi üzenetükkel szemben ügyfeleik továbbra is intézhetik rajtuk keresztül Elmű-Émász-számlafizetésüket.
Az Elmű-Émász nemrég közzétette: január 15-től szerződést bontanak a Díjnettel és onnantól a regisztrálóknak saját internetes oldalukon biztosítják a számlák elektronikus nyilvántartását, fizetését.
A Díjnet mostani üzenetében azt írja: ahhoz, hogy az ügyfél továbbra is a Díjneten keresztül fizesse ki Elmű-Émász számláit, csupán néhány egérkattintásra van szükség. Eszerint például szerződéskiegészítést kell kötni velük jogszerű adatkezelésre, szolgáltatás nyújtáshoz és néhány egyéb adatot megadni magunkról.
Az Elmű-Émász álláspontja változatlan: a Díjnettel kötött beszedési szerződés megszűnt - közölte megkeresésünkre Boross Norbert, az áramszolgáltató szóvivője. Így nem biztosítják a Díjnetnek azt az összeget sem, amit a korábbi szerződés értelmében a számlázásért kapott. Megismételte: saját internetes rendszerüket minden szempontból hatékonyabbnak ítélik annál, mint ha egy megbízott végzi ugyanazokat a feladatokat.
Mindazonáltal annál határozottabb kijelentést, mint hogy előttük egyelőre nem ismertek a Díjnet céljai, nem kívánt tenni. Szavai szerint ugyanis az Elmű-Émász voltaképp nem tiltakozhat az ellen, ha valaki segédkezik számláik beszedésében. Azt sem vetette el, hogy akár egy új megállapodás köttessen a két vállalkozás között. Mondandójából ugyanakkor az a következtetés vonható le, hogy a Díjnetnek az Elmű-Émász számlák beszedése után immár nem fizetnek semmit.
A Díjnet a fejlesztésről szóló döntést saját hatáskörben hozta meg, ahhoz nem volt szükség az Elmű-Émász engedélyére, mindazonáltal arról kapott tájékoztatást az áramszolgáltató is - közölte megkeresésünkre Majtényi Kálmán, a nemrég az állami Magyar Posta illetve a Spéder Zoltán elnökölte FHB érdekkörébe került társaság vezérigazgatója.
A döntést azzal indokolta, hogy az Elmű körülbelül 70 ezer Díjnettel szerződött ügyfele közül több százan panaszkodtak amiatt, hogy az áramtársaság döntése nyomán immáron nem tudják a Díjneten keresztül a többi szolgáltatással - például víz-, gáz- vagy kábeltévészámlával - együtt fizetni az áramdíjat. (Az Émásznak néhány ezer ügyfele él a lehetőséggel.) Erre válaszul fejlesztőik - Majtényi Kálmán megfogalmazása szerint rohammunkában - egy olyan rendszert dolgoztak ki, ami továbbra is lehetővé teszi az Elmű-Émász számlák Díjneten keresztüli fizetését. Ehhez az ügyfélnek néhány gombnyomással arról is gondoskodnia kell, hogy az Elmű-Émász elektronikus számlái a jövőben a Díjnethez kerüljenek - tette hozzá.
Leszögezte: a két cég közötti eddigi szerződés valóban megszűnt és nem született új. Ám a fejlesztésük ezt nem érinti. Egyetlen céljuk az volt - saját érdekükben -, hogy ügyfeleiknek továbbra is biztosítsák a különböző rezsiszámlák egyidejű kifizetését. Szintén megerősítette, hogy az új rendszerben már nem kapnak az általuk továbbított Elmű-Émász számlákért jutalékot. (Igaz, a náluk befizetett áramdíj a korábbiakhoz hasonlóan továbbra is átfut saját számlájukon.) A fejlesztés, elmaradt jutalékuk illetve az így rájuk háruló tranzakciós illeték mértékét nem kívánta megjelölni. Hozzáfűzte viszont: a közeli jövőben elemzik a fogyasztói magatartást és igény esetén részleteiben is átbeszélik elképzeléseiket az Elmű-Émász szakembereivel. Azt a kérdésünket, hogy a tapasztalatok alapján a jövőben nem kezdeményezik-e mégis a fizetős szerződés megújítását, még korainak nevezte.