Tövig nyomják a gázt a Corsák

Ismét teljes gőzzel dolgoznak azok az Opel-gyárak, ahol Corsákat szerelnek össze, sőt, pótműszakokat kell beiktatni, akkora a kereslet - közölték a cég rüsselsheimi központjában szerdán.

A német kormány január közepe óta fizetett 2500 eurós "roncsprémiumának" köszönhetően naponta háromszor annyi megrendelés érkezik az Opelhez Corsára, mint az állami támogatás bevezetése előtt. Az 1700 embert foglalkoztató eisenachi Corsa-gyárban márciusban már ismét három műszakban fognak dolgozni, sőt, több extra műszakot is beütemeznek. A Corsákat is gyártó spanyolországi Zaragozában is éjjel-nappal üzemelnek a gépek.

A német kormány környezetvédelmi támogatási kezdeményezése nyomán  az Opel ebben a hónapban öt éve a legtöbb új megrendelést kapta, több mint 40 ezer autóra. A támogatás annak jár, aki legalább kilencéves járművét újra cseréli.

Eközben - német sajtójelentések szerint - változatlanul csőd fenyegeti az ország egyik legtekintélyesebb autógyárát. Több hétvégi újság is beszámolt arról, hogy az Opel már akár májusban vagy júniusban fizetésképtelenné válhat. A cég hónapokkal ezelőtt mindenekelőtt az anyavállalat, az amerikai General Motors pénzügyi válsága miatt került rendkívül nehéz helyzetbe, és több üzemében rövidített munkaidő bevezetésére kényszerült. Ennek keretében a folyamatos termelés biztosítása és a munkahelyek megtartása érdekében az Opel magyarországi üzemében is, a General Motors Powertrain-Magyarország Kft.-nél január 16-tól, átmeneti időre, heti négy napra csökkentették a munkaidőt.

Az Opel állami garanciavállalásért a Merkel-kormányhoz fordult. A német kancellár közölte, hogy kormánya elvileg kész a garanciavállalásra azokkal a tartományokkal együtt, ahol a legnagyobb üzemek találhatóak. Az Opel az elmúlt hetekben erre vonatkozóan mintegy 1,8 milliárd eurós igényt jelzett, vasárnapi értesülések szerint azonban ennél jóval nagyobb, kereken 3,3 milliárd eurót kitevő likviditási igényről van szó.

Az autógyártó helyzetét súlyosbítja, hogy General Motors szándékai nem világosak. A napokban olyan hírek terjedtek el, hogy tervezik a bochumi üzem bezárását, illetve az eisenachi eladását. Mindennek kapcsán az esetleges opciók között felmerült az Opel önállósodása és a tulajdonosváltás is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.