Tovább nőtt a CIG Pannónia vesztesége

Az életbiztosítási piac visszaesése miatt ötödével csökkent a CIG Pannónia Életbiztosító díjbevétele az idei első kilenc hónapba. A költségek csökkentése ellenére a veszteség tovább nőtt, meghaladta a 2,5 milliárd forintot.

A CIG Pannónia Életbiztosító az idei első kilenc hónapban 15,1 milliárd forint bruttó díjbevételt ért el, melyből 13,2 milliárd volt a rendszeres és 1,9 milliárd forint az eseti díj – derül ki a biztosító közleményéből. A bruttó díjbevétel 2011 azonos időszakához képest 22 százalékos csökkenést mutat, ami az egyszeri díjas termékek visszaesésének eredménye, a rendszeres díjakból származó becételek ugyanis "csak" hét százalékkal fogyatkoztak.

A nem-élet területen működő CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) 2012 első három negyedévében 2,2 milliárd forint bruttó díjbevételt ért el, melynek legnagyobb része a casco ágazathoz és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítához kapcsolódik. A két cég tehát együttesen, a hazai számviteli szabályoknak megfelelő beszámolók szerint 17,3 milliárd forint bruttó díjbevételt ért el.

Mivel a gazdasági válság negatív hatásai miatt érdemi változásra egyelrőe nem lehet számítani, a CIG Pannónia tovább folytatja a költségracionalizálást és hatékonyságnövelést, melynek köszönhetően az életbiztosító bruttó működési költségei jelentősen, 39 százalékkal csökkentek. Folytatódik az értékesítési hálózat átszervezése is, melytől jelentős teljesítményjavulást vár a menedzsment.

A CIG Pannónia Életbiztosító meglévő rendszeres díjas életbiztosítási szerződésállománya ugyanakkor stabil alapokat teremt és a portfolió növekedésével és érésével párhuzamosan költségviselő képessége egyre javul. Ennek, valamint a működési költségek csökkentésének hatására a harmadik negyedéves veszteség csak 372 millió forint, szemben az előző negyedév 1,26 milliárd forintjával – hívja fel a figyelmet közleményében a biztosító.

Az életbiztosító mérleg szerinti eredménye az első három negyedévben összesen 2,589 milliárd forint veszteség lett, mely a nehéz piaci helyzet ellenére továbbra is összhangban áll a vezetőség várakozásaival és azzal a deklarált üzleti céllal, hogy 2014-re nyereségessé váljon. A tavalyi azonos időszakban 2,33 milliárd forint veszteséggel zárt a biztosító.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.