Torkos Csütörtök után itt a Borszerda
A programra a Nemzeti Bormarketing Program keretében kerül sor, 2009. április 29-én. Az akcióhoz borkereskedők, taxi- és pótsofőrszolgálatok, valamint a METRO áruházlánc is csatlakozik.
Az esemény kiemelten fontos a magyar bor fogyasztásának ösztönzése szempontjából – mondja Szabó Borbála, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programmenedzsere, aki hozzátette: az akció célja, hogy a mértékletes, minőségi borfogyasztás növekedjen, elsősorban a gasztronómiában. Ugyanakkor a szervezők kiemelték, hogy külön erre az alkalomra készített „Borszerda borlappal”, azaz szűkített borsorral nem lehet részt venni az akcióban.
- Az emberek az étteremben az italon igyekeznek spórolni – mondta Sinkó Krisztina WSET Nemzetközi Borakadémia igazgatója. Egy éttermi étkezésnek a bor is ugyanolyan fontos része, mint az étel: nem az kérdés, hogy igyunk-e valamit, hanem az, hogy milyen bort válasszunk. Itthon arra kell felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ételek legmegfelelőbb kísérője a bor, és hogy – persze a pénztárca függvényében – ne féljenek kísérletezni – mondta Sinkó Krisztina.