Torinóban marad a Fiat
"A konszern szíve Olaszországban marad, de több székhelye is lesz. Nem tagadjuk meg olaszországi gyökereinket, sőt azáltal védjük meg, hogy jövőt biztosítunk múltunknak" - mondta a vezérigazgató.
Sergio Marchionne megerősítette azt is, hogy cége 20 milliárd eurót szán olaszországi termelőkapacitásai modernizálására fordítani. Ebből 16 milliárd euró jut majd az autóipari tevékenységi körre, a fennmaradó összeg pedig az Iveco és CNH Global márkákat magában foglaló Fiat Industrial haszongépjármű, mezőgazdasági- és építőipari gépgyártó vállalat erősítését szolgálja majd.
A vezérigazgató tervei szerint a Fiat 2014-re a tavalyinak duplájára, 64 milliárd euróra növeli értékesítési árbevételét. "A Chrysler fogalmával együtt ez 100 milliárd euró lehet" - hangsúlyozta Marchionne.
Az olaszországi autógyártó kapacitást évi 1,4 millióra tervezi növelni a Fiat, amely tavaly mindössze 651 ezer autót gyártott Olaszországban. A konszern vezére bejelentette, hogy amennyiben sikerül az olaszországi termelőkapacitás kihasználtságát a jelenlegi 40 százalékról 80 százalékra emelni, akkor készek a béreket is a németországi szintre emelni.
Sergio Marchionne alig tíz napja játszotta ki a "kivándorlási kártyát" a nyilvánosság előtt. A Chrysler autógyárral való fúziót követően két-három éven belül a Fiat feladhatja torinói központját - figyelmeztetett akkor. Kijelentését nagy felzúdulással fogadta a közvélemény, mivel a szakszervezetek nem sokkal korábban tettek komoly engedményeket a vezérigazgatónak az új kollektív szerződés kialkudásakor, éppen az olaszországi munkahelyek megtartása érdekében.
A Fiat 2009-ben lépett be a Chrysler részvényesei körébe és jelenleg 25 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik az amerikai autógyártó konszernben, amelyet az idei év végéig 51 százalékra kíván növelni.