Több ment tévés ételreklámra
Hozzáteszik, hogy a valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.
Mindezzel kapcsolatban felhívják a figyelmet arra, hogy az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 7 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák.
A hipermarket-reklámok GRP-je 13 százalékkal csökkent az első hat hónapban, az előző évihez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója csak 3 százalékkal lett kisebb. A napi fogyasztási cikkek magyarországi televíziós csatornákon sugárzott reklámjai közül a legnagyobb GRP-t tavalyhoz hasonlóan az édesség kategória érte el, majd a tejtermékek, valamint italok következnek. Az édességek közül a legtöbb nézőt a szeletes csokoládé, a tejtermékeknél a puding és a tejalapú desszert, a szeszes italoknál pedig a sör tévéreklámjai érték el az idei első fél évben. A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből a legnagyobb rész fogkrémre és arckrémre jutott az év első felében, megelőzve a női illatszert, mosogatószert, hajápolás termékcsaládot, testápolót.