Többen panaszkodnak a PSZÁF-nál

Az első negyedévben jelentősen, 53,7 százalékkal emelkedett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) érkezett fogyasztói kérelmek száma, valamint az ügyfélszolgálati megkeresések száma is a tavalyi első negyedévhez képest - derül ki a felügyelet első negyedévi fogyasztóvédelmi jelentéséből.

A növekedés a PSZÁF szerint még akkor is szembetűnő, ha figyelembe vesszük, hogy 2011 negyedik negyedévéhez képest - amikor jelentősen megnőtt a végtörlesztéssel összefüggő pénzpiaci, és megsokszorozódott a magán-nyugdíjpénztári rendszer átalakítása kapcsán a pénztári szektort érintő kérelmek száma - 10,9 százalékos mérséklődés mutatható ki.

Összesen 2641 darab fogyasztói kérelem érkezett, másfélszer annyi, mint egy évvel korábban. A pénzpiacot érintő kérelmek aránya éves szinten 9,2 százalékponttal - 63,9-ről 73,1 százalékra - nőtt, a biztosítókra vonatkozóaké pedig 30,7-ről 19,1 százalékra csökkent.

A pénztári szektort érintő kérelmek száma az előző két negyedévi ugrásszerű növekedés után - ami a magán-nyugdíjpénztári tagok társadalombiztosítási rendszerbe történő visszalépéséhez kapcsolódó tagi kifizetésekkel függött össze - erőteljesen csökkent, de a kérelemszám még így is meghaladja az egy évvel korábbit.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.