Több toalettpapír és mosogatószer fogy
Értékben a top 10 vegyiáru kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 150 milliárd forintot. A mosószer forgalma egy év alatt stagnált, míg a többi kilenc kategória bolti eladása 1-9 százalékkal növekedett - állapítja meg a Nielsen piackutató a 2007 októbere és 2008 novembere, illetve az egy évvel azelőtti adatok összehasonlításából.
Kisebb arányban a sampon, a papírpelenka és az öblítő, nagyobb mértékben a toalettpapír és a mosogatószer piaca bővült.
A top 10 között öt termék, a toalettpapír, a papírpelenka, a dezodor, a tusfürdő és az öblítő forgalmánál regisztrált a Nielsen mennyiségben és értékben is emelkedő tendenciát.
A legkeresettebb vegyiáru a mosószer, 37 milliárd forint feletti éves forgalommal. Utána a toalettpapír következik, mintegy 20 milliárddal. A papírpelenka, tusfürdő, öblítő, sampon és fogkrém piaci mérete egyenként 10-16 milliárd forint között alakul. A papírzsebkendő és a mosogatószer éves bolti eladása közel 10 milliárd forint.
A 7 milliárd forint forgalmú hajfestékből mind mennyiségben, mind értékben többet adtak el. A higiéniai kendő, konyhai törlőkendő és toalett-tisztító piaca 5-6 milliárd forint.
A vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az infláció alatt emelkedik. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége.
A fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy
nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.
A Nielsen által mért 60 vegyiáru-kategória közül a leginkább, 19 százalékkal a - meglehetősen csekély piacot jelentő - kályhatisztító forgalma nőtt. Ezután a konyhai törlőkendő következik 16, a rovarirtó és a baba törlőkendő 12-12, illetve a toalett-tisztító 11 százalékkal.
Értékben a babakrém kiskereskedelmi forgalma érte el a legnagyobb növekedést 16, a rovarirtó 14, a kályhatisztító 13, a konyhai törlőkendő 12, a baba-törlőkendő és a toalett-tisztítószer pedig 10-10 százalékkal.