Több tízmilliós kárt okozott a vihar
Az elmúlt két nap viharaival kapcsolatban eddig 752 kárbejelentés érkezett a lakásbiztosításoknál piacvezető Aegon Magyarországhoz, ennek nagy részét - 365 darabot - csütörtökön tették meg az ügyfelek. A becsült kárösszeg 64,6 millió forint – áll a biztosító közleményében.
A legtöbb bejelentés ezúttal is a fővárosból érkezett a biztosítóhoz, Budapestről eddig 104 jelzést regisztráltak. Emellett a bejelentések közül sok érkezett a Dunántúlról – így például Pécsről és Komárom-Esztergom megyéből is. A veszélynemek közül az Aegon tapasztalatai szerint a vihar volt a meghatározó: erről a biztosító több mint 420 esetben kapott bejelentést. Villámcsapásról 192, felhőszakadásról 57, jégverésről pedig 75 alkalommal tettek bejelentést az ügyfelek, de tömeges kárbejelentés szerencsére nem volt.
Az elmúlt napokban hatalmas eső zúdult a fővárosra és az északi megyékre. Jégeső is több térségben hullott – például Újpalotán, Kiskunmajsán és Balatonfüreden. A Komárom-Esztergom Megyében található Környe is szerepelt a keddi és szerdai híradásokban: ott ötven ház károsodott a kedd esti vihar és intenzív esőzés következtében. A településen mintegy 50 milliméternyi eső hullott, amelynek nyomán egyes településrészeken fél méteres iszap borította el az utcákat.
Vereczki András, az Aegon Magyarország ügyfélkiszolgálásért és kárrendezési ügyekért felelős vezérigazgató-helyettese közölte: a károk nagy részét az Aegon szemle nélkül, a telefonos bejelentés alapján intézi. A szemleköteles károknál a kárszakértők a bejelentéstől számított 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, és a biztosító a kárfelmérés után azonnal elindítja a kárösszeg utalását. A szemlét követően az ügyfelek átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.
A károk elhárításához, illetve a további károk megelőzéséhez azonban már a szemle előtt hozzá lehet fogni. A károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket ugyanakkor meg kell őrizni, illetve fényképet, videofelvételt is elfogad a biztosító a kárbejelentés alapjául.