Repülés: ezer utasra három elveszett csomag jut
A Hawaiian Airlines és a Virgin America volt a legpontosabb: rátájuk 87 százalék fölötti volt, míg az ExpressJet és a JetBlue Airways regionális légitársaságok szerepeltek a legrosszabbul, 72 százalékos mutatójukkal. A piacvezető öt légitársaság között a Delta Air Lines volt a legjobb, utána US Airways, American, United és Southwest volt a sorrend.
Az ExpressJet a törölt járatok tekintetében is negatív rekorder lett. Összességében 1,6 százalékos volt az ilyen gépük, míg egy éve 1 százalékos szintet mértek.
A repülők felkészült fogadásától is nagyban függ az érkezés pontossága, ezért a légikikötőket e szempontból is folyamatosan vizsgálják az amerikai hatóságok. Ezúttal azok bízhattak leginkább a pontos landolásban, aki Phoenixbe, Salt Lake Citybe, illetve Portlandba váltottak jegyet. A nagy repülőtereknél a citrom-díjat a New Jersey állambeli Newark vitte el.
Érdekesség, hogy a több késés ellenére kissé toleránsabbá váltak az utasok, 16 százalékkal kevesebben, 943-an tették szóvá és emeltek panaszt a szolgáltatási színvonal ezen meghatározó tényezője miatt a szaktárcánál. Igaz, ezzel együtt is az év első három hónapjában 17 százalékkal volt több a panaszos, mint egy évvel korábban.
A poggyászkezelés színvonalában nem volt javulás, ezer utasra most is három elveszett csomag jut - írja az Associated Press. A járatra felférő utasok számánál rendre több jegyet adnak el a légitársaságok, ez most problémát okozott, de az ügyek a kezelhetőség határain belül maradtak, a hoppon maradt utasokat kompenzálták.
Azért a megbízhatóságot illetően a késések aránya nem tűnik rossznak: az első három hónap 80,1 százalékos mutatójánál 19 éve nem volt jobb.