Több hitelintézet már fizeti az ügyféldíjakat
Több pénzügyi szolgáltatónál már megkezdődött azoknak az összegeknek a visszafizetése, amelyeket az érintett intézmények korábban jogszerűtlen díj- és költségemelésekkel vontak el a fogyasztóktól – áll az MNB közleményében. Mint emlékezetes, e jogsértések miatt március 13-án közzétett határozataiban hozott intézkedést a jegybank, amely a legtöbb szolgáltatónál nemcsak bírságot szabott ki, de elrendelte a visszafizetési kötelezettséget is. Az ennek kapcsán érintett fogyasztói kör és konkrét tranzakciók azonosítása, s ez alapján a visszafizetés lebonyolítása a hitelintézetek feladata.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) becslése szerint a határozatok kapcsán érintett pénzügyi szolgáltatóknak több százezer fogyasztó számára tízmilliárdos nagyságrendű összeget kell majd visszautalnia.
Az MNB több szervezet megkeresése alapján úgy döntött, hogy az érintett fogyasztói kör, a díjakra és költségekre vonatkozó tranzakciók pontos számítások alapján történő azonosítása érdekében a pénzügyi szervezeteknek eredetileg előírt 2014. április 30. helyett a felmerülő problémák elhárításáig, feladatok elvégzéséig, de legkésőbb 2014. május 31-ig kell visszafizetniük a fogyasztóktól jogszerűtlen díj- és költségemelésekkel elvont összegeket. E döntés nem érinti azokat a pénzügyi szervezeteket, amelyek bíróságon támadták meg a jegybanki határozatot, s valamennyien egyúttal kérték a törvényszéken a határozat teljesítésének felfüggesztését is. Esetükben így a bíróság dönt a kérdésben.