Tízszerez a Ryanair Budapesten
A Ryanair vezérigazgatója alighanem fejébe vette, hogy kiszorítja a magyar piacról a Wizz Airt, ugyanis bejelentette: megállapodtak a magyar kormánnyal és a Budapest Airporttal, s jövő pénteken indulnak Budapestről. Azokon az útvonalakon, ahol a Wizz Airrel versenyeznek, növelik a járatszámot, és jelentősen csökkentik a jegyárakat, méghozzá úgy, hogy követik a Wizz árait, és mindig alámennek majd.
Michael O'Leary nem kevesebbre ragadtatta magát, mint hogy elhozta a magyar sajtónak a Wizz Air Jersey-szigeti cégnyilvántartásából származó éves jelentését.
– A Wizz Air valójában egy angol cég, amely Jersey szigetén van bejegyezve, amely valójában egy adóparadicsom, de nem értem, miért kell nekik egy adóparadicsomba menni, amikor nem termelnek nyereséget – mondta Michael O’Leary, miközben a kollégái kiosztották a sajtónak a vállalat éves jelentését, amely szerint tavaly nyolcmillió eurót meghaladó veszteséget könyveltek el. – Azért nem publikálják a számaikat, mert évről évre folyamatosan veszteségesek – mondta Michale O’Leary.
Visszatérve a Ryanairre, négy helyett öt gépet hoznak Budapestre, így a két hete bejelentett 240 ezer utas helyett immár 2,4 millió utassal számolnak. Azokon az útvonalakon, ahol a Wizz Airrel versenyeznek, 30 eurócentes, azaz hetven forintos jegyeket kínálnak.
Kiállunk amellett, hogy a Wizz Air által kínált árakat megfelezzük, nem fognak tudni utolérni minket, sem a pontosság, sem az árazás tekintetében – mondta Michael O'Leary vezérigazgató. Az eddig bejelentetteken túl lesz új útvonal is, méghozzá Tamperébe. Brüsszel és Eindhoven felé megduplázzák a kapacitást, s a már eddig bejelentett célállomásokra 21 új járatot indítanak.
A Ryanair vezérigazgatója kérdésünkre válaszolva elmondta: kaptak kedvezményt és támogatást a magyar állam oldaláról is, azonban nem eleget. Ennek mértékét azonban nem kívánta megjelölni. Az MTI kérdésére hasonlóan nyilatkozott a Budapest Airporttól kapott kedvezményekről is. Hozzátette: a vállalat egy sor célállomás esetében egyáltalán nem fizet a reptéri szolgáltatásokért, hiszen ezt biztosítja a reptéri kedvezményrendszer, amely a teljesen új célállomásokra vonatkozik.
Nyár végén fogjuk megnézni, mely útvonalak nem hozzák a 75-80 százalékos load factort, s ezeket nem érdemes tovább üzemeltetni – tette hozzá Michael O'Leary. – A kettes terminálról fogunk repülni, s sokkal drágábban, mint szeretnénk – tette hozzá, de arra nem válaszolt, hogy a kettesen az egyes árait kapták-e meg a kedvezmények alapjául.