Tízmilliós versenybírságot kapott a Ryanair
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tízmillió forint versenybírságot rótt ki a Ryanairre, mivel a társaság 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között megtévesztő módon reklámozta egyes repülőjegyeit.
A cég a napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren úgy népszerűsítette a 99 forintos, illetve 49 forintos kedvező áron megvásárolható repülőjegyeit, hogy abból a vásárlónak úgy tűnt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja.
A GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztók felé.