Tízmilliós versenybírságot kapott a Ryanair

A fapados társaság megtévesztően kampányolt a rekordalacsony árú repülőjegyeiről.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tízmillió forint versenybírságot rótt ki a Ryanairre, mivel a társaság 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között megtévesztő módon reklámozta egyes repülőjegyeit.

A cég a napi- és hetilapokban, magazinokban, szórólapokon, valamint saját honlapján elhelyezett banneren úgy népszerűsítette a 99 forintos, illetve 49 forintos kedvező áron megvásárolható repülőjegyeit, hogy abból a vásárlónak úgy tűnt, hogy a hirdetésekben megjelölt kedvezményes árú jegyeket a vállalkozás valamennyi, Budapestről induló úti cél esetén biztosítja.

A GVH vizsgálatában megállapította, hogy a kedvezményes árú jegyek ezzel szemben csak egy vagy két úti cél esetében voltak elérhetőek, így a hirdetések valótlan üzenetet közvetítettek a fogyasztók felé.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.