Tízmillióba került a Telenornak a csalóka hirdetés
Megtévesztő reklámozásért tízmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telenort. A szolgáltató tavaly május és június folyamán úgy hirdette „korlátlan beszélgetés" szlogennel az egyik csomagját, noha, a szerződés szerint 1000 perc fölött számlázhattak volna a forgalom után.
Az ügy csak jogilag ügy, ugyanis a GVH azt is megállapította, hogy a cég ténylegesen senkinek nem számlázott ezért, mindaddig, amíg az versenyhatósági eljárás megindult,ám a hatóság szerint a jogszabálysértéshez már elegendő az is, hogy megtehették volna. Ezt a lehetőséget egyébként a Telenor a "hálózat védelme érdekében" tartotta fenn magának.
A cég az eljárás indítását követően módosította a szerződéses feltételeket, de azt nem sikerült bebizonyítani, hogy semmiképpen sem számlázták volna ki az ezer perc feletti forgalmat, ezért a GVH szerint a csomag valójában nem volt korlátlan, s a fogyasztók megtévesztés megvalósult.
A GVH megítélése szerint a korlátlanság ígérete gyakori kommunikációs elem a hírközlési piacon; több versenyfelügyeleti eljárásnak volt már tárgya a forgalmi korlátok vagy a korlátlanság kapcsán közvetített hiányos vagy megtévesztő üzenet. A GVH több enyhítő körülményt azonosított, de tekintettel arra, hogy a céget már elmarasztalták a múltban hasonló ügyben is, kiszabta a bírságot a Telenora, melynek mértéke jelképesnek számít.
- Álláspontunk szerint a Telenor Magyarország jóhiszeműen járt el a vizsgált korlátlan Családi Csomag kampány során. Társaságunknak nem állt szándékában megtéveszteni a fogyasztókat és egyetlen ügyfelének sem terhelt ki percdíjat a hívócsoporton belüli belföldi hívásokért a korlátlanként reklámozott Családi Csomag szolgáltatás megrendelése esetén. Az ÁSZF-ben valóban szerepel egy 1000 perces limit, ami felett társaságunknak elvileg lehetősége lett volna forgalmi díjat számlázni, de ezzel a lehetőséggel a Telenor nem élt, így a reklámban foglalt „korlátlan" állítás teljesült. A hatósági eljárás megindítását követően a kifogásolt rendelkezést töröltük is az ÁSZF-ből az akció alatt szerződött ügyfeleket érintően. Előfizetőinket semmilyen kár nem érte, sajnálatos módon a Gazdasági Versenyhivatal ettől függetlenül megállapíthatónak tartotta a jogsértést. A hatóság döntése ellen jogorvoslattal kívánunk élni - közölte lapunkkal a Telenor.