Tízmillió forint versenybírságot kapott a Gastroyal

Az ételfutár cég azzal csapta be a fogyasztóit, hogy korábban nem használt, fiktív árakhoz képest hirdetett akciókat.

 Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió Ft-ra bírságolta a Larabay Food Vendéglátóipari Kft.-t (korábban: Gastroyal Food Kft.) A cég 2009. június 15. és 2009. október 26. között heti étlapjain és internetes honlapján megtévesztő módon tette közzé az egyes termékeihez kötődő árkedvezményeket.

A fenti időszakban a cég heti étlapjain és internetes honlapján közzétett tájékoztatása szerint kedvezményesen kínálta egyes termékeit, úgy hogy a kedvezmény hangsúlyozása érdekében fekete színnel, áthúzással szerepeltette azt az árat, amihez képest nyújtotta az árkedvezményt, míg piros színnel jelölte a ténylegesen fizetendő összeget.

AZonban ez nem volt igaz: a cég egyes termékei mellett ugyanis olyan, a kedvezmény alapjául szolgáló nem akciós, magasabb árat tüntetett fel, melyet korábban nem alkalmazott vagy ugyan alkalmazott, ám rövid ideig.

Az ún. nyári ételeket például az akciót megelőzően alacsonyabb áron kínálta, mint amit az akcióban korábbi árként megjelölt, így az elérhető kedvezmény mértékét kedvezőbbnek állította be annál, amit valóban nyújtott. Ugyanennél a termékkörnél tüntetett fel olyan árakat is, amelyeken korábban ténylegesen nem lehetett az ételeket megvásárolni, fiktívvé téve így a feltüntetett árkedvezmény mértékét.

Hasonlóan járt el egyes fogyasztó étrendek esetében is, amelyeket az akciót megelőzően a tájékoztatásokban megjelölteknél szintén alacsonyabb áron kínált. A Súlystop, a Kalóriafaló, a Méregtelenítő vagy éppen a Zsírégető fogyasztó étrendet már bevezetésüktől az akciósként megjelölt áron forgalmazta, így a feltüntetett magasabb árat korábban egyáltalán nem alkalmazta. A Cellstop fogyasztó étrendet akcióssá nyilvánítása előtt csupán egy héttel kezdte a magasabb áron forgalmazni. Egyes termékeknél úgy szerepeltetett magasabb árat, hogy korábban ezeket a termékeket nem is árusította.

A bírság kiszabásakor a GVH súlyosító körülmények között értékelte, hogy a tájékoztatások nagy számú fogyasztót értek el, valamint azt, hogy a Larabay kampánya több hónapos volt, melynek igen hangsúlyos elemeként jelent meg a termékek „akciós" jellege.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.