Tizenötmilliós büntetés az Aldinak a "magyar minőségért"

A GVH szerint annak a kereskedelmi cégnek jár a büntetés, amelyik korábban nem állapította meg saját maga számára, hogy mikor használja a nemzeti trikolórt és a termékeredetet jelölő szlogeneket.

Tizenötmillió forintjába fog fájnak az Aldinak, hogy több száz általa forgalmazott, döntően élelmiszeripari terméket „magyar minőség” felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben (óriásplakátokon, nyomtatott sajtóban, akciós reklámkiadványaiban). A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ugyanis ekkora versenybírságot szabott ki a cégre.

A GVH szerint a hirdetéseken kívül jellemzően a termékek csomagolásán is feltüntetésre került a „magyar minőség” szlogen, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának „magyar minőség” cím alatt elérhető oldalán is. A „magyar minőség” állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű kritériumokkal (belső eljárásrenddel) annak eldöntésére, hogy egy adott termék mikor tekinthető magyarnak, illetve hogy a „magyar minőség” címkét ráteszi-e a termékre vagy sem.

A GVH álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható. Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási, vagy származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.

A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, versenybírságot rótt ki a cégre, amelynek most harminc napja van, hogy azt befizesse a GVH számlájára.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.