Tízből négy vendéglátó egység problémás

Eddig 25 millió forint bírságot rótt ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a most félidejéhez ért nyári vendéglátóipari ellenőrzés-sorozat keretén belül.

A vizsgált vendéglátóipari egységek mintegy 40 százalékánál találtak problémát a fogyasztóvédők az elmúlt egy hónapban, a szabálytalanságok miatt 25 millió forint bírságot szabtak ki - mondta el Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján, a nyári idegenforgalmi ellenőrzéssorozat félidei tapasztalatait összegezve.

Tavaly ennél több szabálytalanságot találtak az ellenőrök: akkor a vizsgált üzletek 60 százaléka szegett meg valamilyen szabályt, a kiszabott bírság pedig kétszerese volt az ideinek. Mint Wittich Tamás elmondta, az idegenforgalmi szezon egészére is jellemző, hogy nem találkoztak igazán súlyos kihágással. Hozzátette: a vásárlókat az esetek 11 százalékában károsították meg, ez megegyezik a tavalyi tapasztalatokkal.

Az NFH ellenőrizte a taxi-szolgáltatást is, itt az esetek mintegy ötödében találtak szabálytalanságot. Elsősorban a taxaméterrel voltak problémák, illetve sok esetben nem adtak nyugtát, vagy előre megállapodtak a fuvardíjban. Az NFH június 22-én indította el kéthónapos ellenőrzés-sorozatát, amely az idegenforgalmi szempontból fontos helyekre, eseményekre, szolgáltatásokra fókuszál, így kiterjed például a vendéglátóhelyekre, a taxikra, strandokra, fesztiválokra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.