Tíz résztvevőből kilenc újra borszerdázna
A Borszerda eseményen összesen 437 étterem és borszaküzlet vett részt 2009. április 29-én: 142 budapesti, 295 vidéki résztvevője volt az akciónak – derült ki az eseményt szervező Magyar Bormarketing Kht. és a Magyar Turizmus Zrt. közös felméréséből. Az eseményhez országszerte 377 étterem és 60 borszaküzlet csatlakozott.
A turisztikai régiók tekintetében a Budapest–Közép-Dunavidék szerepelt a legjobban, amely az összes résztvevő 44 százalékát adta, míg a legenyhébb érdeklődés Észak-Alföldön mutatkozott, 5 százalékát adva az összes csatlakozónak.
A felmérés választ adók több mint negyede gondolta úgy, hogy a vendéglátóhelyét, illetve üzletét felkeresők száma április 29-én „jóval kedvezőbben” vagy „kedvezőbben” alakult, mint egy átlagos április végi napon. A válaszadók negyede a bevétel növekedéséről számolt be, míg 60 százalékuk szerint a bevétel tekintetében nem mutatható ki szignifikáns eltérés – annak ellenére, hogy Borszerdán minden magyar borból és pezsgőből féláron lehetett rendelni, és a főétel mellé ajándék pohárral járt a ház borából.