Teszteltük, betartja-e az előírásokat az Uber Budapesten
József a Soroksári úton, kevéssel a Rákóczi hídon túl fordult meg, hogy felvegyen a VIII. kerületben, a Corvin mozi mögött. Tíz percet kellett rá várnom, ami az Ubernél a belvárosban hosszú időnek számít.
A taxisok tiltakozása hozta a szigorításokat Földi D. Attila |
– Érezhetően kevesebben vagyunk, hiszen mától csak adószámmal rendelkező sofőrök kaphatnak fuvart. Sokan talán későn ébredtek, hiába küldözgette az Uber a leveleket, de biztos vagyok abban, hogy hamar visszaáll az a létszám, ami mellett nem kell ennyit várni – magyarázta a sofőr. Vagy ahogy az Ubernél hívják, autós partner.
Szerettük volna megtudakolni a cégtől, amely ellen nemrégiben napokig tüntettek a taxisok, hogy mintegy 1200 partnerük közül hány sofőr hozzáférését függesztették fel. A tegnap kora délután feltett kérdésünkre azonban lapzártánkig nem kaptunk választ. Az Uber ugyanakkor még reggel közleményben tudatta, hogy náluk nincs feketefuvar.
Rendszerük ugyanis, miután a partner feltöltötte vállalkozása adatait, immár minden fuvar után áfás számlát küld az utasnak a sofőr vállalkozása nevében. Mivel ilyet tegnapi utazásunk után nem kaptunk, arra is rákérdeztünk, hogy mikortól indul a számlaküldés.
Az Európában hollandiai központtal működő, de amerikai cég ezzel egyébként azt ismeri el, hogy az utazásmegosztás náluk – ellentétben azzal, ahogy eddig sugallták – professzionális, üzleti célú tevékenység. Az Uber tegnapi közleménye egyébként arra is felhívta a figyelmet, hogy a cég a tevékenységét ötmillió dolláros – azaz mintegy másfél milliárd forintos – felelősségbiztosítás mellett végzi, és minden autós partnerüktől megkövetelik a büntetlen előéletet bizonyító erkölcsi bizonyítványt.