Tesco: nem igaz, hogy romlott a hús
A Tesco keddi közleménye szerint a vállalat vezetése soha semmilyen szabályszegésre nem adott utasítást. Amennyiben egyedi szabálytalanságokra bármilyen témában fény derült, azok egyedi, elszigetelt esetek voltak, és minden esetben következményekkel jártak.
A társaság mindezt állásfoglalásként közölte a Hír Televízió Panaszkönyv című műsorában elhangzott és az azóta a Magyar Nemzetben megjelent állításokkal kapcsolatban.
A közlemény szerint az áruházlánc tiszta lelkiismerettel üdvözli a hatóság bejelentését, amely szerint átfogó ellenőrzést indítanak áruházaiban, hiszen így mindenki számára egyértelműen kiderülhet majd, hogy az elhangzott állítások valótlanok. Szombaton három budapesti hipermarket hatósági ellenőrzése megtörtént, és az ellenőrök nem tártak fel élelmiszerbiztonsági hiányosságokat.
A tájékoztatás szerint a Tescónál Magyarországon egyedülálló módon húsgarancia program működik, amelynek keretében a vásárlók 24 órán belül visszahozhatják a friss húsárut, amennyiben annak minőségével nem elégedettek, és a vállalat a vételár dupláját téríti vissza. Az ilyen módon kifogásolt húsáru aránya a program bevezetése óta eltelt hat hónapban nem ért el olyan szintet, ami százalékban kifejezhető lenne a teljes forgalomhoz képest.
A Tesco közölte azt is, hogy az áruházlánc baromfiból kizárólag magyar beszállítóktól származó friss húsárut kínál, és a sertésáru is több mint 90 százalékban magyar szállítóktól érkezik. A magyar gazdák elkötelezett partnereként a vállalat felelőtlennek tartja a megalapozatlan híresztelések terjesztését, mivel ezek súlyos károkat okozhatnak a magyar húsiparnak is.