A Tesco kétszeresére duzzasztja magát a válságadó ellen

A Tesco kétszeresére tervezi bővíteni eladóterét Közép-Kelet-Európában, beleértve a kisebb formátumú üzletek, valamint a hipermarketek számának növelését is.

A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca a térségben 4,1 millió négyzetméterre tervezi növelni az eladóteret 2014-2015-re a jelenlegi 2,2 millióról.

A Tesco áruház herceghalmi logisztikai központja
A Tesco áruház herceghalmi logisztikai központja. 2010.09.03. Fotó: Móricz Simon

A társaság keddi közlése szerint nagy reményeket fűznek a meglévő hipermarketek felfrissítéséhez, mert tapasztalataik szerint az újonnan átalakított áruházakban jelentősen nőtt a forgalom. Közép-Kelet-Európában az átalakítás jegyében legalább ötezer új termékkel bővítik a kínálatot és a szolgáltatások körét egyebek mellett optikai és fotóboltokkal, telefon szaküzletekkel, gyógyszertárakkal.

A Tescónál hétfőn jelezték, hogy öt év alatt megnégyszereznék kínai bevételeiket 4 milliárd fontra (6,4 milliárd euró) a kínai Tescók számának megkétszerezésével - több mint 200 áruházra - tervezik elérni.
A Tescónak 850 áruháza van Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában és Törökországban, ezekből az országokból származik a brit csoport bevételeinek 12 százaléka, azaz több mint 7,6 milliárd font (12 milliárd dollár).

A Tesco 16 évvel ezelőtt jelent meg Magyarországon. A Tesco Global Áruházak Zrt. jelenleg az ország legnagyobb kereskedelmi lánca, több mint 180 üzlete és 22 ezer munkavállalója van, tavalyi árbevétele mintegy 630 milliárd forint volt.
A Tescóhoz hasonlóan a többi vezető globális lánc is a gyorsan növekvő felzárkózó piacokra törekszik, hogy ellensúlyozza a Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt pangást.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.