Tavasszal indul a Tesco magyar webáruháza

A brit cégóriás a régióban már egy éve sikerrel üzemelteti az on-line shopját és rövidesen a magyar piacon is hasítana. A hipermarket-versenytársak egyelőre csak ízlelgetik az on-line kereskedelem lehetőségeit.

Már elindult az előregisztrálás a Tesco webáruházára – adta hírül a pénzcentrum.hu. Mint azt korábban már megírtuk a Tesco 2013-ra tervezi egy országos élelmiszert kínáló webáruház elindítását, amit – üzleti siker esetén – egy iparcikket kínáló webshop követne.

A most zajló elő regisztráció után rövidesen elindul a Tesco webshop kísérleti működtetése a fővárosban és vonzáskörzetében. Amennyiben a webshop beváltja a hozzá fűzött reményeket, úgy március közepétől indulna el hivatalosan Tesco webáruház. Amennyiben a tavasz folyamán sikeres lesz a vállalkozás, úgy az év folyamán hat nagyobb vidéki városra is kiterjedne a Tesco on-line internetes szolgáltatása.

Az új webáruházban a tervek szerint a Tesco 20 ezer-féle friss és tartós élelmiszert kínál majd. A vásárlók választhatnak aközött, hogy a neten megrendelt árut házhoz szállíttatják, vagy az áruházban veszik át a termékeiket. A Tesco azt ígéri: az internetes áruházában ugyanazok az árak lesznek, mint a hipermarketben illetve az ottani akciók is érvényesek lesznek az on-line ágazatukban.

A Tesco nagy reményeket fűz az új vállalkozásához, annál is inkább, mivel Csehországban és Lengyelországban már egy éve működik sikeresen hasonló vállalkozásuk.

A Tesco lépése egyben fontos határkő lehet az elektronikus kereskedelem elterjesztésében ám – versenytársak szerint kockázatos is. Nem véletlen, hogy on-line élelmiszer kereskedelembe nagyobb tételben eddig csak kevés vállalkozás mert belevágni. A 12 éve piacon lévő G-Roby mellett tavaly indította el a Full Market Zrt. a hiper.hu-t.

A nagyobb áruházláncoknál az ezredforduló óta napirenden van ez a téma, ám eddig mindegyik cég úgy ítélte meg – sokáig a Tesco is – hogy a magyar piac „éretlen” a elektronikus kereskedelem bevezetésére. Különösen élelmiszer esetében jelent problémát, hogy a magyar vásárló jellemzően bizalmatlan, azaz szereti megnézni a terméket és csak nehezen vásárol bármit is látatlanban.

Egy országos netes kereskedelmi hálózat, pláne élelmiszer esetén komoly befektetést igényel. Ez nemcsak a logisztikai – házhoz szállítás – rendszer kiépítését jelenti. A normál kereskedelemben beharangozott nagy nevek a neten nem adják el magukat, a szakmai közvélekedés szerint a neten gyakorlatilag újra fel kell építeni a cég márkáját.

A nagyobb élelmiszerkereskedők közül egyelőre az Auchan barátkozik a netes bevezetés gondolatával, ám úgy hírlik, hogy pontosan a bevezetés nehézségei miatt a házhoz szállítással nem foglalkoznának, hanem a már bizonyított áruházi átvételt ajánlanák fel a vásárlóknak.

A hazai piac megítélését azonban az is jelezheti, hogy az Auchan nem siet. Bár a Tesco már jóval korábban, lapunk hasábjain egy évvel ezelőtt jelentette be a webáruház indítási terveit, most sem tudni, hogy az Auchan mikor indítaná el a saját webes áruházát.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.