Nőtt a saját márkás termékek népszerűsége

Egyre többet költünk olcsó saját márkás termékekre – derül ki a Nielsen kutatásából. A diszkontok polcain a legmagasabb, a hipermarketeknél a legalacsonyabb az ilyen áruk aránya.

A honi üzletekben tavaly 320 milliárd forintot tett ki a kereskedelmi (azaz saját) márkás élelmiszerek forgalma – közölte a Nielsen. A vásárlók által élelmiszerre költött minden 100 forintból 24 jutott kereskedelmi márkákra. Ez egy forinttal több, mint tavalyelőtt.

Az eladott áru mennyiségét tekintve a nagy áruházláncok saját márkáinak piacrésze stabilan 35 százalék.

A háztartási vegyiáruk és a kozmetikumok esetében valamivel alacsonyabb a saját márkák aránya. Itt minden hatodik forint (16 százalék) került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás termékekből. Ez megegyezik a tavalyelőtti szinttel.

Az eladott mennyiséget tekintve viszont a kereskedelmi márkák piaci részesedése 35 százalékról 33-ra csökkent.

A saját márkás termékek kereskedelme a diszkontoknál a legerősebb: élelmiszereknél értékükre vetítve 62 százalék; háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 56 százalék.

Hipermarketek esetében ugyanez a mutató élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál 8 százalék; szupermarketeknél pedig 25, illetve 21 százalék.

Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák értékben mért mutatója hajápoló- és szájápolószereknél (6-6 százalék), élelmiszerek között pedig alkoholos italoknál (14 százalék).

A kereskedelmi márkák viszonylag olcsók. A Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória teljes bolti forgalmában 35 százalékot tettek ki. Ez megegyezik az egy évvel korábbi számmal.

A vizsgált 60 háztartásivegyiáru- és kozmetikumkategóriánál viszont a mutató 35-től 33 százalékra csökkent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.