Tavaly hódított, idén tarol a táblagép
A tavalyi karácsonyi időszakban már érezhető volt a táblagépek értékesítések növekedése, az ünnepi forgalom egyik slágerterméke az érintőképernyős eszköz volt, az igazi áttörést azonban az idei év hozhatja meg. A Notebook.hu becslése szerint a teljes magyar számítástechnikai piacot figyelembe véve az utolsó negyedévben ugyanis már több táblagép fogyott, mint notebook, a jelenlegi trend alapján viszont idén már akár másfélszer annyi tablet találhat gazdára, mint notebook.
A számítástechnika fejlődésével együtt a táblagépek is egyre inkább beépülnek az emberek mindennapjaiba. A viszonylagos olcsóságuk miatt igen sokan választják a tabletet olyanok, akik nem tudnak megfizetni vagy éppen megfelelően kihasználni egy notebookot. Így összességében talán nem is meglepő, hogy a tavalyi év utolsó negyedévében már több tablet fogyott, mint notebook a magyar piacon.
A tabletek átlagára alig éri el az 50 ezer forintot, míg a notebookok esetében 150 ezer forintot meghaladó átlagárról beszélhetünk a tavalyi évet tekintve. Természetesen egy táblagép nem veheti fel a versenyt egy notebookkal, ugyanakkor, ha valaki nem tudja kihasználni az utóbbi teljesítményét, inkább dönt egy tablet mellett – mondta Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója. A karácsonyi szezonban a leginkább keresettek a 7 colos kijelzővel rendelkező tabletek voltak, míg a notebookok közül a Core i3-as gépeket keresték a vásárlók.
A notebook-vásárlók még most is elsősorban multimédiás tartalomfogyasztásra keresnek gépet, ugyanakkor egyre több kis- és közepes vállalkozás is vásárol „munkahelyi” notebookot, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig azok a vásárlók állhattak fel, akik konkrét elképzelés nélkül érkeztek a boltokba. A Notebook.hu felmérése szerint amúgy az igazi hardcore vásárlók a Core i7-es, negyedik generációs processzorral, legalább 2 GB-os videokártyával és 16 GB memóriával felszerelt gépeket keresik.
A karácsonyi időszakban a számítástechnikai kiegészítők eladása is több mint a duplájára nőtt az egész éves értékesítéshez viszonyítva, a legkeresettebb termékek sorrendben az egerek, merevlemezek, tokok, és táskák, az átlagár pedig mindent összevetve, nagyjából ötezer forint körül mozgott – tette hozzá Farkas András. Idén érdekesen alakulhat az érintőképernyős notebookok piaca is, jelenleg ugyanis ezért a plusz szolgáltatásért nem hajlandóak a vevők többet fizetni. Azonban ha ez az árkülönbség eltűnik, komoly növekedés lesz tapasztalható ezen termékek körében is.
A folyamatosan növekvő értékesítés és az egyre újabb technológiai újdonságok térnyerése miatt döntött a Notebook.hu, hogy tovább növeli bolthálózatát is. A tervek szerint február 5-én nyitja meg, Magyarországon elsőként a HP prémium üzletét az Árkád Bevásárlóközpontban. Az üzletben notebookból és tabletből mintegy százfélét, kiegészítő termékekből pedig 100-150 félét kínálnak a vásárlók számára, ezzel az egyik legnagyobb kínálattal rendelkező mobil informatikai üzlet lesz.