Tanácsod ad a PSZÁF

Tizenegy megyeszékhelyen segítik tanácsadó irodák a lakosságot április 16-tól a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és a civil szféra együttműködése révén.

Az országos irodahálózatnál Baranya, Békés, Borsod, Szabolcs és Vas megyékben személyesen, közvetlenül és ingyenesen juthatnak pénzügyi információkhoz az érdeklődők.

A PSZÁF közlése szerint a közelmúltban lezárult közösségi közbeszerzési pályázat eredményeként az országos pénzügyi tanácsadó irodahálózat két évre szóló működtetésének jogát a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) nyerte el. A kibővített irodahálózat működéséhez – hasonlóan a tavaly áprilistól egy éven át működő irodákéhoz – az anyagi és szakmai hátteret a PSZÁF biztosítja. A hatóság a működéshez szükséges pénzügyi forrásokat a felügyeleti bírságbevételek hasznosítására kiírt közbeszerzési pályázat révén bocsátja rendelkezésre.

Az országos hálózat működtetésének célja, hogy a fogyasztók ne csak Budapesten, a PSZÁF ügyfélszolgálatán kaphassanak pénzügyi tanácsokat, segítséget, hanem minél több vidéki helyszínen is igényelhessenek független és szakszerű tájékoztatást vagy adott esetben konkrét segítségnyújtást. A PSZÁF a tanácsadó hálózat működtetésével, szakmai iránymutatásával és minőségbiztosításával a fogyasztók minél szélesebb köre számára kívánja elérhetővé tenni a pénzügyi termékekkel kapcsolatos információkat, a pénzügyi ismereteket, a nehézségekkel, pénzügyi jogi problémákkal küzdő fogyasztók számára a lehető leghatékonyabb segítséget nyújtva.

A hálózat eddigi működéssel kapcsolatos kedvező fogyasztói visszajelzések nyomán a tanácsadói hálózat kibővült. Hétfőtől immár összesen 11 helyszínen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden, Szombathelyen és Zalaegerszegen – több mint 30 felkészült tanácsadó várja az érdeklődőket ingyenes, akár a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos általános, akár a fogyasztó egyedi ügyére vonatkozó pénzügyi tanácsadással.

A hálózat szakemberei eligazítást adnak annak kapcsán is, hogy adott vitás kérdésben a fogyasztó problémáját mely intézmény tudja hatékonyan orvosolni, illetve segítenek a beadványok szakmailag és formailag helyes megfogalmazásában is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.