Szinglihordákon hízik az Alibaba

A kínai szinglik 230-250 milliósra tehető táborának segítségére siet ma az Alibaba. A legnagyobb kínai online kereskedelmi portál elképesztő akciókkal igyekszik elvonni a magányosok figyelmét a 11/11-es jelképes számmal jellemzett szinglinapról, amely immár az amerikai Valentin-naphoz hasonló társadalmi eseménynek számít a keleti országban.
Jack Ma, a kínai platform vezérigazgatója a tőzsdei bevezetéskor. Két ujj, kétszeres ár?
Jack Ma, a kínai platform vezérigazgatója a tőzsdei bevezetéskor. Két ujj, kétszeres ár?
Jewel Samad / AFP

Az Alibabának a hatalmas sikerrel zárult New York-i tőzsdei debütálása után már nemcsak a nagy tulajdonosok, hanem az összes részvényes üzleti érdekeit is szem előtt kell tartania, tehát nem csak a társadalmi felelősségvállalás vezérli, amikor ráhajt a kínai szinglik ünnepére. A cég az érdeklődés felkeltésére számos praktikát alkalmaz, például már négy hete bombázza a vásárlókat piacrengető árú portékákkal. Ez egyfajta regisztrációs és piackutatási időszaknak felel meg. A vásárlók a termékért kisebb előleget tesznek le azzal, hogy november 11-én fizetik ki a maradékot. A türelmesebbek kivárják a nagy napot, amikor az Alibaba kiskereskedelmi portáljain, a Tmallon és a Taobaón portékájukat kínáló kereskedők még lejjebb mennek az áraikkal.

Az Alibaba – hasonlóan a eBayhez – csak a területet adja a kereskedőknek, összehozva őket vevőikkel. Éppen ezért fejlődési kilátásait nem elsősorban a bevételei, hanem a felületén lefolytatott áruforgalom nagyságán szokták lemérni. Az pedig a márciussal véget ért pénzügyi évben 274,3 milliárd dollárt tett ki, ezzel az eBay és az amerikai Amazon együttes forgalmát is magasan veri. A cég nem bocsátkozott előzetes becslésekbe a várható keddi forgalmat illetően, az viszont sokatmondó, hogy a hálaadás napját követő fekete péntek és a rá következő, az internetes vásárlás napjaként meghirdetett cyberhétfőn tapasztalható amerikai bevásárlási téboly múló idegességnek tekinthető a kínai szinglinap rohama mellett. Persze csak az interneten feladott rendeléseket vesszük alapul, hiszen az amerikaiak pénteki szokásos „boltfosztása” más dimenziót jelent.

Az Alibaba 2009-ben szállt be a szinglinap kommercializálásába, s ma már a gyűszűtől a legmodernebb hajlított képernyős óriástévéig mindent, ami nem tiltott, be lehet szerezni nála. A cég a bruttó forgalmi adatait közli, azt titokként kezeli, hogy mekkora ezen belül a ki nem fizetett megrendelések és a visszaküldött termékek aránya. Az Oppenheimer & Co. befektetési tanácsadó cég iparági adatai szerint ez az elektronikai cikkeknél egy számjegyű, de a méretfüggő cikkeknél, így a ruháknál akár a húsz százalékot is megközelítheti.

A Marketwatch írása szerint a szinglinap lesz az Egyesült Államok tőzsderekordjait szeptemberi New Yorki-i megjelenésével egy csapásra felülíró, a parkettről 25 milliárd dollárt összesöprő Alibaba első olyan komoly megmérettetése, amely irányt mutat a jövőre nézve. A cég árfolyama már 114 dollárnál jár, vagyis azok a szerencsések, akik részt vehettek a jegyzésben, és 68 dolláron jutottak részvényhez, hamarosan megduplázhatják befektetésüket. Talán épp a szinglinap üzleti sikerének köszönhetően.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.