Szerveződnek a SkyEurope károsultjai

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége várja azoknak a fogyasztóknak a mielőbbi jelentkezését, akiket nem kaptak kártalanítást a SkyEurope diszkont légitársaság csődjét követően. Az igényeket összeszedik, a sikert azonban nem garantálják.

A fogyasztvédelmi civil szervezet (FEOSZ) a beérkező panaszokat továbbítja a megfelelő fórumhoz. Kovács Krisztina, a FEOSZ szóvivője elmondta,  hogy egyedi ügyekben a bejelentést továbbítják a határon átnyúló esetekben illetékes Európai Fogyasztói Központhoz. Széles fogyasztói réteget érintő esetként pedig az egyesület képviselheti a fogyasztók  érdekeit a légitársaság csődeljárását lefolytató bíróság előtt.

A SkyEurope szlovák légitársaság anyagi helyzete miatt valamennyi járatát azonnali hatállyal felfüggesztette kedd  hajnalban, az utasok ezrei rekedtek a reptereken, sokaknak pedig az  elutazásuk vált lehetetlenné. A FEOSZ közleményében emlékeztet arra, hogy az Európai Unió külön rendeletben szabályozza a légijáratok törlésével kapcsolatban a kártalanítás kérdéskörét.

Kimondja, hogy amennyiben az utas járatát törlik, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és  ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás  kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti  céljára.
Ezen kívül a légitársaság a repülőút hosszától függő  kártalanítás megfizetésére is köteles járattörlés esetén.

Ez az  összeg 250 euró minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra,  400 euró minden 1.500 kilométernél hosszabbra. Közösségen belüli  repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti  repülőútra, illetve 600 euró minden egyéb esetben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége üdvözli, hogy más légitársaságok, köztük a Malév és a Wizz Air is segítséget ajánlott fel a külföldön rekedt utasoknak. Ugyanakkor az utasok  többnyire csak hazaérkezésük után, a kártalanítás kézhezvételét  követően tudják a repülőjegy árát megfizetni ezeknek a légitársaságoknak.gpe/gte

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.