Szélesebb az M0-s őszre, viszont júniustól felújítás
Felújíttatja az M0-ás déli szektorának aszfaltját az M6-os és az M7-es autópályák között a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az állami beruházó eredményt hirdetett a beruházás megvalósítására kiírt közbeszerzési eljáráson.
Az M0-s elhasználódott burkolatának korszerűsítésére a Colas Hungária Zrt. konzorciuma adta a legkedvezőbb ajánlatot – derült ki a NIF közléséből. A C-M0 Konzorcium 2,9 milliárd forintért vállalta a mintegy hét kilométeres útszakasz átépítését. Ebből a pénzből első lépésben felmarják a régi burkolatot, és hét centiméter vastag kötőréteget alakítanak ki, majd a pálya négy centiméter vastag felső kopóréteget kap.
A munkálatok júniusban kezdődnek, és az ígéretek szerint őszig tartanak. A NIF közlése szerint az építkezés idején forgalomkorlátozásokra nem, terelésekre azonban készülniük kell a közlekedőknek. Ahogy ugyanis arról már beszámoltunk, a felújítás megkezdése előtt az állami beruházó forgalomba helyezi az M0-s megépült három új forgalmi és egy leállósávját.
Az új betonburkolatú pályát az M6-os felől az M7-es irányába tartók használhatják majd a már teljesen elhasználódott jelenlegi pályarész helyett. Az így "felszabaduló" két aszfaltburkolatú sáv felújítása után a forgalmi rend változik: az M7-M6 irányban haladókat a megújult burkolatra, illetve a szélesítés kapcsán kiépült plusz egy sávra terelik. Közben az M1-es felé tartóknak két forgalmi és a leállósáv áll majd rendelkezésre.
Az építkezés őszi befejezésekor az M0-s déli szektora az M6-os és az M7-es között nyolc sáv széles lesz. Ami azt jelenti, hogy az autósok irányonként három sávot használhatnak majd, a műszaki okból megállni kényszerülők pedig egy-egy leállósávra húzódhatnak. A fővárost elkerülő csonka körgyűrű szélesítése azonban ezzel még nem fejeződött be. A hátralévő kilométerekre még egy évet várni kell.