Szélesebb lesz az M0-s: most Törökbálint mellett

Megint szélesítik az M0-st. A fővárost elkerülő csonka körgyűrű 2015 őszéig, az M1-es és az M7-es autópályák közötti 2,7 kilométeren kap új sávokat, illetve meglévő pályáján új burkolatot. Méghozzá potom hatmilliárd forintból. Aki ezt esetleg sokallja, nem árt, ha tudja: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a beruházás közbeszerzési eljárásán két ajánlat közül választotta ki az olcsóbbat. A munkát kilométerenként 2,2 milliárd forintért a Betonútépítő Zrt. végezheti el.

Az M0-s déli szektorában még bővítésre váró utolsó métereken, májusban kezdődik az építkezés a NIF közlése szerint. Azt ígérik, a humuszleszedés és a töltésépítés idején a meglévő, irányonként kétsávos autóúti szakasz forgalmát folyamatosan fenntartják. Nyáron azonban az erre közlekedőknek már fel kell készülniük időszakos korlátozásokra. Az új, betonburkolatú bal pálya megépítése után pedig a régi útburkolat felmarása és újraaszfaltozása miatt kell átmeneti terelésekkel megbarátkozniuk az autósoknak.

A következő másfél év kellemetlenségeinek ezzel együtt meg lesz a látszata. Az új pályaszakasz átadása után, a gépkocsik az M1-es és az M7-es között mindkét irányban három forgalmi sávot használhatnak majd. A meghibásodó járművek pedig a mindkét oldalon megépülő leállósávon várhatják az autómentőt.

A NIF az M1-es és az M7-es közti pályaszakasz kiszélesítésével befejezi az M0-s déli szektorának bővítését. Utolsó adóssága a sztráda Csepel-szigeten átvezető régi pályájának felújítása. Amiben a forgalmat leginkább zavaró beruházásnak a körgyűrű régi, nagy Duna-hídjának átépítése ígérkezik. Egyelőre ugyanis nem lehet tudni, a hídon indokolt beavatkozásokat el lehet-e végezni a forgalom fenntartása mellett.

Ezzel együtt a NIF okkal büszke az M1-es és az M5-ös autópályák közti autópálya megépítésére. A munkálatok oroszlánrészével tavaly végeztek: az M0-s az M7-es és az M5-ös közötti több mint 27 kilométerén, mindkét irányban három forgalmi és egy leállósáv szélességűre bővült. Amit részben a régi pályaszakaszok mellett futó új burkolati sávok megépítésével, illetve az 51-es főút és az M5-ös között egy teljesen új pályaszakasz kialakításával értek el.

A tapasztalatok azt mutatják, a sávonkénti mintegy 25 ezres napi gépkocsi forgalmával hazánk legnagyobb igénybevételnek kitett autóútján, a fejlesztések lezárása óta csökkent a menetidő, kevesebb a baleset, megszűntek a mindennapos torlódások. De a NIF-nél úgy tartják: a körgyűrű fejlesztésének jótékony hatását Budapesten belül is érzékelni lehet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.