Száztízzel Enese mellett: átadták az M85-ös hét kilométerét

Átadták az M85-ös új szakaszát: a Győr és Csorna között tervezett irányonként kétsávos gyorsforgalmi út Enesét elkerülő hét kilométere mintegy 5,8 milliárd forintba került.

Óránként száztíz kilométeres sebességgel kerülhetik el Enesét az autósok az M85-ös szerdán forgalomba helyezett hét kilométeres új szakaszán. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint az autóúti paraméterekkel megépült, kétszer két forgalmi sávos főutat valamennyi járműkategória díjmentesen használhatja. Egyetlen "szépséghibája", hogy nem kapcsolódik a gyorsforgalmi úthálózathoz - nincs közvetlen kapcsolata még az M1-es autópályával sem.

A magában álló gyorsforgalmi utat három csomóponton keresztül érhetik el az autósok. Az indulócsomópont Rábapatonánál van, de saját fel- és lehajtókat kapott Enese is. A hivatalos meghatározás szerint emelt sebességű főúton öt aluljáró található.

Az 5,79 milliárd forintból megépült új szakaszon pihenőhely nem létesült. Irányonként két forgalmi sáv használható. Burkolt leállósáv nincs, de a burkolt leálló öblökben és a 2,75 méter széles stabilizált padkán a műszaki hibás járművek félreállhatnak. Az útszakaszt az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. üzemelteti.

A NIF közlése szerint az M85-ös Győr-Moson-Sopron megye egyik legnagyobb forgalmú útja. A Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig kétszer kétsávosra bővítik úgy, hogy az út elkerülje a településeket.

A beruházás megvalósulásával gyorsul a Győr és Csorna közötti közlekedés, a környező községekben lakók utazási időben és távolságban szintén közelebb kerülnek a megyeszékhelyhez. A naponta erre közlekedő 1200 tehergépkocsi, és várhatóan a személygépkocsik jelentős része is, elkerüli majd a jövőben Enesét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.