Százmilliókat követelnek a Buda-Cash ügyfelein

Veszteségrendezés címén esetenként tíz- vagy százmilliót követel a Buda-Cash felügyeleti biztosa a bedőlt brókercég ügyfeleitől. A hiányt az okozza, hogy a társaság vállalásától eltérően túl későn zárultak a január 15-i svájcifrank-emelkedéskor a csökkenésre játszók pozíciói. Eközben a kisebb hitelintézetek bukáshulláma nyomán mindenki a nevesebb bankokban nyitna számlát.
A jegybank által kirendelt felügyeleti biztos keddig adott időt a Buda-Cash ügyfeleinek arra, hogy befizessék a svájci frank árfolyamváltozásán elszenvedett veszteségüket - számol be a Világgazdaság.

Az újság keddi cikke szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti biztosa március 4-i dátummal kiküldött levelében arra szólította fel az érintett ügyfeleket, hogy fizessenek be esetenként több tíz- vagy százmillió forintot a számláikra, hatnapos fizetési határidőt hagyva meg.

Azoktól a kliensektől kérik eredeti megtakarításuk sokszorosát, akik január 15-én a svájci frank árfolyamának stagnálására vagy enyhe gyengülésére fogadtak. Az ügyfelek állítják, ők abban a tudatban kereskedtek a Buda-Cash automatikus online rendszerén - amely valójában egy, a Saxo Bank által kifejlesztett és működtetett platform volt -, hogy ott biztonságban vannak.

Ezen elvileg automatikus stopok és likvidálási szintek vannak beállítva, amelyek megvédték volna a pénzüket az esetleges túlzott veszteségektől. Annak ellenére azonban, hogy az úgynevezett stop-lossok elvileg be voltak állítva, és ezt a szerződésekben is rögzítették, aznap végül lényegesen rosszabbul zárták az ügyfelek pozícióit, körülbelül tízszer annyi pénzzel tartoztak, mint amennyi az eredeti megtakarításuk volt - írja az újság.

A Napi Gazdaság szerint a bankok kifejezetten jól járnak azzal, hogy a befektetőknek egyik napról a másikra elszállt a bizalmuk a brókercégek iránt. Az újság keddi cikke szerint, noha rövid idő telt el a botrány kirobbanása óta, a bankok óriási érdeklődést tapasztalnak a számlanyitások iránt.

A Raiffeisen Banknál máris milliárdos nagyságrendekben tárgyalnak és az első utalások már be is érkeztek hozzájuk. A CIB-nél is az igények további felfutását várják a brókercégekkel kapcsolatban álló ügyfelektől, amint egyre többen elveszítik bizalmukat a kockázatosabb befektetési termékekben.

A prémium ügyfélkörben százmilliós nagyságrendről számolt be az FHB Bank is. Az FHB várakozásai szerint a tényleges ügyféligények akkor realizálódhatnak, ha az ügyfeleknek megtérül a káruk, és elkezdenek új szolgáltató, illetve új befektetések után nézni.

Szintén kivárásról számolt be a K&H, ahol az ügyfelek eddig a számlanyitásra koncentráltak, hiszen még várják a kifizetést. Más bankoknál ugyan nem feltétlenül a brókerbotránnyal magyarázzák, de egyöntetűen az érdeklődők és számlanyitók számának megugrásáról számoltak be az OTP-nél, az AXA Banknál és a Gránit Banknál is - olvasható a gazdasági napilapban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.