Megint Közgép: százmillió minden kilométerért

Kilométerenként mintegy százmillió forintért számolhatja fel a kátyúkat Pápa és Szilsárkány között a Közgép konzorciuma. Az útépítők csütörtöktől 8,8 kilométeren dolgozhatnak. A felújítással papírforma szerint őszre végeznek.

Átadta a munkaterületet a 8408-as jelű, Pápát Szilsárkánnyal összekötő út egy szakaszának felújításához a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az állami közúthálózat üzemeltetésével, fenntartásával foglalkozó cég közlése szerint a 8,8 kilométeres útszakasz átépítésére kiírt közbeszerzési eljárást a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. vezette KMES Konzorcium nyerte el 878 millió forintos ajánlatával. Csapatával pályára lép a Magyar Aszfalt Kft., az EuroAszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft.

A Pápától Szilsárkányig vezető mellékút aligha számít különlegesnek a hazai közutak között. Szeptemberig felújítandó szakaszán az aszfalt makadámburkolat állapota jelentősen leromlott. Teherbírása a forgalmi igényeknek nem felel meg, felülete kátyús, nyomvályús és balesetveszélyes. Ennek megfelelően a helyieknek munkalehetőséget kínáló Pápa, Ihász és Marcaltő megközelíthetőségét biztosító útszakaszon a kivitelezőkre felújítási feladatok sora vár. A 8408-as út már megújult szakaszához kapcsolódó pályán új aszfaltburkolat épül, és négy helyen buszöblöt alakítanak ki.

Az elsősorban külterületi útszakaszokat, illetve Ihász belterületét érintő beruházástól azt várják, hogy befejezése egyszerre javítja majd az érintett települések közlekedésének minőségét, az utazás kényelmét és biztonságát, illetve a térség elérhetőségét, területi felzárkóztatását.

A Veszprém megyei mellékút átépítése csak az egyike a Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program 2009–2013 közti időszakra szóló, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által a régióban jóváhagyott akcióterv keretében megvalósuló fejlesztéseknek. A Magyar Közút közlése szerint az idén országszerte több mint ezer kilométernyi négy- illetve öt számjeggyel jelölt közút felújítása kezdődhet meg.

A Pápa és Szilsárkány közti útszakasz felújítása ezzel együtt mégis különlegesnek számít. Annyiban legalábbis mindenképp, hogy projektzárást követő öt éven át a felújított útszakasz kiemelt figyelmet kap majd az üzemeltető, a karbantartó és a fenntartó szervezetektől, illetve a Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökségtől és az uniós források felhasználását ellenőrző szervektől.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.