Szárnyaszegett fapadosok
Az ügyfélkör döntő részét képező briteknek ugyanis lassan a megélhetésre is alig lesz pénze, nemhogy külföldi nyaralásokon járjon az eszük. Erre rájátszik a font folyamatos értéktelenedése, ami még drágábbá teszi számukra a repülést - vélekedett a Davosi Világgazdasági Fórumon Stelios Haji-Iannou cégalapító és tiszteletbeli vezérigazgató, aki a kedvezőtlen kilátások miatt a 170 gépből álló flotta méretének a „befagyasztását" is megfontolandónak nevezte.
Az ír Ryanair mellett Európa legnagyobb diszkont légitársaságának számító Easyjetnél belharcok dúlnak az igazgatóságon belül, ugyanis a Haji-Iannou hosszú távon a flotta bővítését szorgalmazza, míg többen inkább az osztalékfizető képességük megőrzésére koncentrálnának - tőzsdecég lévén ennek érthető okai vannak. A napokban közzétett negyedéves eredmények felülmúlták a várakozásokat, ám az év utolsó három havának teljesítményéből botorság lenne következtetéseket levonni, hiszen azóta csak romlott a helyzet - szögezte le Haji-Iannou.
Az üzleti utazók száma eddig amiatt növekedett, mert a cégek költségkímélésből az alacsonyabb jegyárakkal operáló légitársaságok járatai veszik inkább igénybe, de most ebben is negatív fordulat érlelődik. A font gyengülése pedig azért hátrányos az Easyjet számára, mert kiadásai jelentős része - például a kerozinköltség - dollárban keletkezik, ám európai társaság lévén bevételei főként fontban és euróban jönnek be - írja a Reuters.
Haji-Iannou kifejtette: nem akarja kivezettetni a londoni tőzsdéről a vállalatot, de tudomásul kell venni, hogy osztalékot akkor szabad kivenni az Easyjetből, ha gazdálkodása átlátható, teljesíthető terveken alapul. Ez most nem az az idő, leghamarabb erről 2011-ben lehet szó - mondta a görög származású üzletember, rámutatva egyúttal hogy a vezető londoni tőzsdeindexet, az FTSE-t alkotó 100 vállalat körében is ritka hollónak számít, aki mostanában osztalékkal kedveskedik a részvényeseinek.