Szárnyakat adott az elektronikai cikkeknek a karácsony

A karácsony kiugró növekedést hozott az elektronikai cikkek értékesítésében - írja a GfK. A sláger az LCD tévé, a digitális beltéri egység, a tablet, a notebook, a mosó- és mosogatógép, az okostelefon, a szárítógépek pedig egyenesen "szárnyalnak".

Növekedést hozott a karácsony a tartós fogyasztási cikkek eladásában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet. A keresletet az infokommunikációs (IT) és a háztartási kisgépek húzták fel 2013 negyedik negyedében. A tartós műszaki cikkek értékesítése 13,2 százalékos növekedést mutatott 2012 azonos időszakához viszonyítva.

Karácsonyi vásár 2013 - nőtt a forgalom
M. Schmidt János 2013.12.20. Digitális 2013. december 20. Karácsonyi vásár a bevásárlóközpontban. Corvin Pláza. Fotó: M. Schmidt János

A teljes negyedéves értékesítési összforgalom 157 milliárd forintot tett ki, az irodatechnikai szektor kivételével növekedés volt a műszaki cikk szektorban is.

A szórakoztató elektronikai értékesítés összforgalma a mért kategóriákban 31,2 százalékkal nőtt. Ennek fő mozgatórugóját egyrészt a nagyobb képernyő-átmérőjű LCD-kijelzős lapos tévék, másrészt a korábbi évek forgalmának többszörösét hozó digitális beltéri egységek adták.

Utóbbi hátterében az analóg földfelszíni televíziósugárzás 2013-as leállása állhat, de a karácsony is szerepet játszott az eredmények alakulásában. A hagyományos audió- és videó-termékcsoportok (otthoni audió és házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, videókamera, hordozható MP3/MP4 lejátszók) a tavalyi évhez hasonlóan visszaesést szenvedtek el.

A közlemény szerint a háztartásikisgép-szektor 12,7 milliárdos bevételével 29,7 százalékos növekedést ért el. Ez főleg a konyhai termékcsoportnak köszönhető.

Az IT 16,7 százalékos bővülést mutatott. Ebben a legnagyobb szerepet a tabletek játszották, de erősödést mutattak a notebook-ok, billentyűzetek és ekönyv-olvasók is.

A háztartási nagygépek 8,4 százalékos növekedést értek el, elsősorban a mikrohullámú sütőknek, mosogatógépeknek és a mosógépeknek köszönhetően.

"A szárítógépek folytatták a szárnyalást" - fogalmaz tudósításában az MTI. Ám e kör szerepe továbbra is a legkisebb a teljes csoporton belül.

A telekommunikáció - az eddigiekhez hasonlóan - kedvező, 2 százalékos emelkedést ért el. A hagyományos telefonok forgalma visszaesett: a termékcsoport gerincét már az okostelefonok alkotják, amelyek eladása értékben számítva közel 20 százalékkal nőtt - közölte a GfK.

A fotószektor egy százalékkal magasabb értékesítési forgalmat jelzett. Elsősorban a digitális tükörreflexes készülékek (D-SLR) hajtották a növekedést.

Az elmúlt év negyedik negyedévében az irodatechnikai hardverek és kellékanyagok piaca kismértékű visszaesést mutatott: az értékesítési összforgalom 1,7 százalékkal volt kevesebb az előző év azonos időszakához képest.

A közlemény idézi Sztupár Andreát, a GfK országigazgatóját, aki elmondta: a tartós fogyasztási cikkek piaca a gazdasági válság éveiben mért összforgalmat már felülmúlta, de a 2008-as válság előtti bevételi szintet még nem érte el. A tavalyi negyedik negyedév sikere a karácsonynak volt köszönhető, ami kiemelkedően magas forgalmat hozott - fejtette ki.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.