Szalonképtelen Saab

Több hátáridő módosítás és ígéret ellenére sem indult meg a termelés Trollhattanben.

Nem vesz részt a legnagyobb európai piacon kétévente megrendezésre kerülő frankfurti autószalonon a Saab. A szeptemberi kiállításról való távolmaradás is jelzi, hogy továbbra is nagy bajban van a svéd autógyár, melynek lenne mit bemutatnia, de a pavilon bérleti díját és az egyéb költségeket inkább a trollhattani gyár termelésnek újraindítására fordítják.

Mint arról már korábban beszámoltunk többször módosították az indulást, de nem volt pénz a dolgozók bérére és a beszállítók kifizetésére, ezért egyre hosszabb lett a nyári szünet. Június 22-én még arról szóltak a hírek, hogy július 4-én indulhat újra a gyártás, ám ez elmaradt, és a 3700 embert foglalkoztató cég a múlt héten azt közölte, hogy augusztus 9-én indítja újra a termelést, a legfrissebb hírek szerint viszont ez legkorábban szeptember elejére várható. Közben egy svéd adóságbehajtó ügynökség megkezdte a Saabnak hitelezők összegyűjtését: eddig két beszállító cég félmillió eurónyi tartozásra jelentette be igényét.

A gyártósorok már áprilisban és májusban is többször álltak, mert a vállalat nem tudott fizetni beszállítóinak. Az alkatrészhiány miatt nyáron leállt a termelés a holland Spyker tulajdonába került svéd cégnél. A kifizetetlen számlák miatt Lowe Brindfors, a Saab reklámügynöksége és a DB Schenker logisztikai és szállítmányozó vállalat is szüneteltette szolgáltatásait. Aztán úgy látszott, hogy megmenekül a Saab, melyet egy nagyobb megrendeléssel és tulajdonrész ellenében majd a kínai Pang Da Automobile N.V. És a Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co. működtet, de most úgy tűnik, hogy csak időlegesen, mert a kínai ajánlat csak a raktárkészlet kisöprésére volt elég, a termelés újraindítására nem.

A gyárat üzemeltető holland tulajdonos, az immár Swedish Automobile néven bejegyzett társaság további ötmillió részvény eladását tervezi a GEM Global Yield Fund Limited befektetési társaságnak. Az összeget tíz nap árfolyamának alakulása alapján határoznák meg, ám a jelenlegi gazdasági helyzetben az eladó szempontjából kedvezőtlenek a tőzsdei mutatók. A svéd autógyári dolgozók már júniusban sem kapták meg időben béreiket. A holland tulajdonos több sikertelen próbálkozás után végül két kínai cégben látta megmentő. A Pang Da Automobile Trade és a Zhejiang Youngman Lotus Automobile nevű vállalattal kötött megállapodást még jóvá kell hagynia az európai és kínai hatóságoknak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.