Swatch: profittermelés óraműpontossággal
A legnagyobb gyártó, a divatos, modern óráiról és luxuskategóriás időmérőiről egyaránt ismert Swatch tavalyi profitja például 26 százalékkal 1,78 milliárd dollárra ugrott, de a többiek sem panaszkodhatnak. Az óragyártók hatékonyságnövelő beruházásai kezdik meghozni első gyümölcseiket, erre utalnak a bővülő haszonkulcsok.
Különösen igaz ez a Swatchra, amelynek forgalma a januárban közölt tavalyi adatok szerint 14 százalékkal 9,05 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest, s a cég vezetői remélik, hogy a két számjegyű bővülési ütem kitart az év egészében is.
Ehhez hozzásegítheti a Swatchot a csoport legújabb tagja, a Harry Winston óra- és ékszergyártó cég, amely 280 fővel gyarapította a Swatch csoport dolgozóinak számát. Konszern szinten másfél ezer új munkahelyet teremtett tavaly a Swatch, ebből kilencszázat Svájcban.
A világ legnagyobb óragyártójának számító Swatch nem tartogatja magánál a nyereséget, hanem nagy részét a 17 százalékkal 7,48 dollárra megemelt osztalék formájában szétosztja részvényesei között – írja a Reuters. A jövőt alapvetően a távol-keleti országok igényei szabják meg, Svájcban mindenesetre nem kis aggodalommal szemlélik a kínai gazdaság lassulását, a Swatch helyi versenytársa, a Richemont januárban már arról számolt be, hogy távol-keleti eladásainak növekedése leállt.
A luxusipar más cégei még nem mind tartanak itt, a brit Burberry például határozott forgalomnövekedést vár 2013-ben a kínai piacon, míg a francia LVMH rosszul nyitott, év eleji eladásai ha nem is jelentősen, de visszaestek.