Suzuki: kisebb forgalom, nagyobb nyereség
A csökkenő árbevétel mellett elért profitnövekedést a költségcsökkentésnek tulajdonítja a japán gépjárműgyártó; az adminisztratív kiadásokat 17 százalékkal, az értékesítés költségeit 18 százalékkal faragták le.
A társaság, amelyben a német Volkswagen csoport 19,4 százalékos részesedést szerzett, összesen 2,254 millió gépjárművet értékesített, 3,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Al egnagyobb mértékben, 39 százalékkal Európában esett vissza a gépjármű-értékesítésből származó bevétel, viszont 4,5 százalékkal nőtt az ázsiai térségben.
A hazai piacon, Japánban 0,2 százalékos növekedést mértek. A Suzuki motorkerékpárok értékesítéséből származó bevétel világszerte 42 százalékkal csökkent.
A társaság a piaci viszonyok javulására számít. Azt valószínűsíti, hogy a 2010/2011-es üzleti évben az adózott nyereség 3,8 százalékkal 30 milliárd jenre, az eladott gépjárművek száma pedig 5,7 százalékkal 2,482 millióra nő.