Suzuki: kisebb forgalom, nagyobb nyereség

Az Esztergomban autógyárat működtető Suzuki adózott nyeresége 5,4 százalékkal 28,91 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 27,43 milliárd jenről. Az árbevétel ugyanakkor a jen erősödése és az értékesítés visszaesése miatt 17,8 százalékkal 2,47 ezer milliárd jenre csökkent.

A csökkenő árbevétel mellett elért profitnövekedést a költségcsökkentésnek tulajdonítja a japán gépjárműgyártó; az adminisztratív kiadásokat 17 százalékkal, az értékesítés költségeit 18 százalékkal faragták le.

A társaság, amelyben a német Volkswagen csoport 19,4 százalékos részesedést szerzett, összesen 2,254 millió gépjárművet értékesített, 3,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Al egnagyobb mértékben, 39 százalékkal Európában esett vissza a gépjármű-értékesítésből származó bevétel, viszont 4,5 százalékkal nőtt az ázsiai térségben.

A hazai piacon, Japánban 0,2 százalékos növekedést mértek.  A Suzuki motorkerékpárok értékesítéséből származó bevétel világszerte 42 százalékkal csökkent.

A társaság a piaci viszonyok javulására számít. Azt valószínűsíti, hogy a 2010/2011-es üzleti évben az adózott nyereség 3,8 százalékkal 30 milliárd jenre, az eladott gépjárművek száma pedig 5,7 százalékkal 2,482 millióra nő.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.