Super Bowl: 'megbolondult' az amerikai reklámpiac
A magyar idő szerint hétfő hajnalban véget ért Super Bowl, azaz a profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) döntője volt minden idők legnézettebb televíziós műsora az Egyesült Államokban. A Nielsen Media Research cég kimutatásai szerint átlagos 111,3 millióan ültek le a képernyők elé megtekinteni a New York Giants és a New England Patriots összecsapását, amelyet előbbi csapat nyert meg 21-17-re. A rendkívül izgalmas találkozó utolsó félóráját 117,7 millióan követték végig.
Az NFL honlapja jelzi: a Super Bowl sorozatban harmadik alkalommal dönti meg a nézettségi rekordot. Tavaly a Green Bay Packer–Pittsburgh Steelers találkozót 111 millióan, előtte egy évvel a New Orleans Saints–Indianapolis Colts finálét pedig 106,5 millióan nézték. A dobogóról így lecsúszott a legendás MASH című tv-sorozat 1983-as záróepizódja, amely 105,97 millió nézőt ültetett a képernyők elé.
Az idei döntőt közvetítő NBC tévétársaságnak emellett másért is volt miért örülnie. A reklámbevételek ugyancsak a csúcsokat verdesték. A hírek szerint a csatorna a döntő idejére összesen 58 spotot adott el, ebből pedig – ideértve a 30 másodpercnél hosszabb filmeket is – 75 millió dolláros (16,5 milliárd forintos) bevételre tett szert. Eszerint az átlagos ár 1,3 millió dollár volt filmenként. Ez azonban valóban csak az átlag, mert a legdrágább sport 5,84 millió dollárba (1,28 milliárd forintba) került a döntő során.
A nézettségi mutatókkal egyébként egyes statisztikák szerint az évente visszatérő sportesemények közül a világ legnézettebb sportműsorává is avanzsált az amerikaifutball-bajnokság döntője. Ezzel megelőzi a UEFA Bajnokok Ligájának hasonló számait, amely a világ második ilyen rendezvénye jelenleg.
A statisztikák szerint azonban más frontokon is élénk növekedést hoz a február eleji döntő. Az Egyesült Államokban a hálaadásnapit követően az NFL-végjátékhoz kapcsolódó hétvégén regisztrálják az évben a második legnagyobb élelmiszerforgalmat.