Súlyos bírság az Euro Telemarketingnek

Megtévesztő reklámokat tett közzé a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Euro Telemarketing s.r.o a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékével kapcsolatban; a jogsértés elkövetéséért 70 millió forint bírságot szabott ki a versenyhatóság - közölte a GVH hétfőn.
A tájékoztatás szerint az Euro Telemarketing s.r.o a múlt év januárjától a Terramagon +7 mágnesterápiás készülékét egy kommunikációs kampány keretében reklámozta, több szempontból is jogsértő módon.

A GVH megállapította, hogy a készüléket a cég orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalnak a forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére. Emellett a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni.

Ezen túl a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé; valamint a +7 mágnesterápiás készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas.

A GVH azt is megállapította, hogy a cég a készüléket "a készlet erejéig" kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289 ezer forintos, nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy ezt a magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, valamint a készülék bizalmi jellegű termék. Megállapították azt is, hogy a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része - az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztó - fokozottan kiszolgáltatott; emellett a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.

A GVH-nál hangsúlyozzák azt is, hogy az orvostechnikai eszközök gyártása, forgalmazása és reklámozása szigorú szabályrendszer szerint végezhető annak érdekében, hogy a nyilvántartásba vétellel ellenőrizhető legyen a termék előállítása, értékesítése és népszerűsítése.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.