Súlyos bírság az Euro Telemarketingnek
A GVH megállapította, hogy a készüléket a cég orvostechnikai eszközként forgalmazta és reklámozta az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalnak a forgalmazás felfüggesztésére vonatkozó döntése és tájékoztatása ellenére. Emellett a készüléknek gyógyhatást tulajdonított, azonban állítását nem tudta megfelelően igazolni.
Ezen túl a készülék egészségre gyakorolt hatása tekintetében valótlan állításokat tett közzé; valamint a +7 mágnesterápiás készülékkel kapcsolatban valótlanul állította, hogy használatával a szervezet belső egyensúlya helyreáll, segít a fáradtság legyőzésében, balesetmegelőző hatása van, a sportteljesítmény fokozására alkalmas.
A GVH azt is megállapította, hogy a cég a készüléket "a készlet erejéig" kedvezményes áron elérhetőként hirdette, megjelölve a termék 289 ezer forintos, nem kedvezményes vételárát is, anélkül, hogy ezt a magasabb árat a termék értékesítése során valaha alkalmazta volna.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, valamint a készülék bizalmi jellegű termék. Megállapították azt is, hogy a megcélzott fogyasztói kör egy jelentős része - az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztó - fokozottan kiszolgáltatott; emellett a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető.
A GVH-nál hangsúlyozzák azt is, hogy az orvostechnikai eszközök gyártása, forgalmazása és reklámozása szigorú szabályrendszer szerint végezhető annak érdekében, hogy a nyilvántartásba vétellel ellenőrizhető legyen a termék előállítása, értékesítése és népszerűsítése.