Startol a kecskeméti Mercedes
A bejáratnál álló, a magyar nemzeti színt jelképező három autó rendszámtábláján Kecskemét felirat hirdeti, hogy hol készültek a legújabb Mercedesek, melyeket már sorozatban gyártanak. Kétpercenként gördül le a szalagról egy új autó, melyet jelenleg öt-hatféle színben és többszáz változatban gyártanak. A szereldében 260 perc alatt lesz a fényezett karosszériákból komplett autó, melyek az esőteszt és a rázópálya után kerülnek a raktérbe. Valamennyi jármű megrendelésre készült, így eddig nincsenek értékesítési gondjai a vállalatnak.
A német konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Kecskemétet választotta 800 millió eurós beruházással felépülő, évi 125 ezer autós kapacitású gyárának helyszínéül. A magyar állam 22 milliárd forinttal támogatta a 2500 munkahely létrehozását, de ennél nagyobb lehetőséget jelent az autógyár, mert a beszállítók által hosszabb távon további nyolcezer embernek jelenthet megélhetést. A német konszern világszerte 271 ezer embert foglalkoztat.
A 441 hektár területen fekvő komplexumban teljes a vertikum: a lemeztekercsekből helyben préselik a karosszériaelemeket, melyek hegesztés és fényezés után kapnak német motort és sebességváltót. Évente háromszázezer tonnányi áru fordul meg a magyarországi Mercedesnél, egy autó 5-6 ezer egységből, csavarjaira szedve 14-16 ezer darab alkatrészből áll, a gyárnak országos fővonalra csatlakozó vasúti kapcsolata van.
Az első kecskeméti autó, a B-modell világpremierjét tavaly szeptember 13-án tartották Frankfurtban, idén márciusban pedig Genfben a nagyközönség már a következő modellt is láthatta: a B-osztály után az új generációs A-modell több változata is készül majd Kecskeméten. Az első magyar B-Mercedes hossza 4,4 méter, szélessége 1,9 méter, magassága 1,6 méter, a legolcsóbb változat közel hétmillió forintba kerül.