Spórolós karácsony: drágább ajándékra vágyunk, mint amit adnánk

Karácsonykor más ajándékra vágynak a férfiak és másra a nõk. Legalábbis ez derült ki a KutatóCenturm és a Depo.hu online piactér közös internetes felmérésébõl, melyben az ünnep elõtti ajándékvásárlási szokásokat elemezték ezer fõ válaszadó segítségével. E szerint a cégek azt prognosztizálják, hogy idén a legnagyobb tumultusra a könyvesboltokban a ruházati és a sportfelszerelést árusító üzletekben lehet számítani.

Az ajándékozók top 3-as listáján a könyvön és a ruházati termékeken kívül még helyet szorítottak maguknak a különbözõ egészség- és szépségápolási termékek. A nõk 60 százaléka tervezi kozmetikumok, parfümök, wellness- és fitnesztermékek beszerzését, miközben a férfiak 57 százaléka egyáltalán nem ajándékozna ilyesmit. Õk inkább számítástechnikai termékeket és szórakoztató elektronikai cikkekben gondolkodnak.  Ezek közül a legnépszerûbbek a DVD- és CD- lemezek, az LCD és a plazma televíziók.

Másról álmodozunk

Az igazán vágyott ajándékok toplistája viszont egészen más képet mutat. A kutatás szerint sokkal drágább meglepetésekrõl álmodozunk, mint amit ajándékba szánunk. A könyvek és a ruházati cikkek itt is az elsõ két befutó helyen állnak, de a válaszadók 40 százaléka szívesebben látna a fa alatt egy új mobiltelefont, vagy notebookot. A megkérdezettek közel 30 százaléka szeretne utazást kapni, de csupán 4 százalék tervezi, hogy ezzel a költséges ajándékkal lepi meg szeretteit.

Ami viszont meglepõ, hogy a megkérdezettek csupán egynegyede örülne õszintén egy parfümnek, krémnek, CD- vagy DVD- lemeznek.

A kutatás rámutatott, hogy az online vásárlások száma évrõl-évre növekszik. A válalszadók háromnegyede az interneten is tájékozódik, de fõképp a falvak és kisközségek lakó hívják segítségül a netet. A felmérés szerint egy-egy közeli családtag ajándékára közel 10 000 forintot szánunk és minden negyedik vásárló december közepéig bonyolítja le a vásárlást, miközben 30 százalékuk még november végéig gondoskodik az ajándékokról. Az idõsebbek elõrelátóbbak: az 50 év felettiek csupán 16 százaléka hagyja az ünnepek elõtti hetekre a bevásárlást.

Luxus cikkek vásárlása
Luxus cikkek vásárlása
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.