Speciális rendszám a négykerekű segédmotoroknak áprilistól
Egy múlt évi törvény módosította - egyebek mellett - a közlekedési törvényt is. Ebben szerepel, hogy a négykerekű segédmotoros kerékpárok ez év közepétől csak érvényes hatósági (forgalmi) engedéllyel és jelzéssel (rendszámmal) vehetnek részt a forgalomban. Segédmotoros kerékpárnak minősül az olyan - kettő-, három-, vagy négykerekű - jármű, amelynek a lökettérfogata nem több 50 köbcentinél, a teljesítménye legfeljebb 4 kilowatt, a végsebessége pedig maximum 45 kilométer óránként. A tömege nem haladhatja meg a 350 kilogrammot.
A rendelettervezet szerint a hatósági engedélyt és jelzést április elsejétől kérhetik az üzembentartók. Ehhez igazolniuk kell, hogy a járművön van kötelező felelősségbiztosítás, megfizették a regisztrációs adót, és van a járműnek a műszaki vizsgán kiállított műszaki adatlapja.
Csatolni kell a tulajdont igazoló okiratot (például adásvételi szerződést), továbbá azt, hogy befizették a rendszámtábla igazgatási szolgáltatási díját. A rendelet szerint törzskönyvet és eredetiségvizsgálatot nem kell készíttetni, viszont ez utóbbi kötelező a következő eladáskor.
Ezek a járművek úgynevezett E-típusú, különleges rendszámtáblát kapnak. Ez négy betűből és két számból áll, a betűsor mindig S vagy R betűvel kezdődik. (Ettől kezdve nem lehet olyan speciális rendszámot rendelni, amely S vagy R betűvel kezdődő négy betűből és két számból áll.)
Az üzembe helyezéshez szükséges igazoló lap elkészítése 4.800 forintba, a rendszámtábla pedig 3.500 forintba kerül majd. A 2009. április elsejét megelőzően Magyarországon használatba vett és üzemeltetett négykerekű segédmotoros kerékpárok tulajdonosainak ezeken túl regisztrációs adót is kell fizetniük. A hatályos regisztrációs adóról szóló törvény szerint ez 80 köbcentiig 20 ezer forint. A három tétel együtt 28.300 forint.
A továbbértékesítéskor az eredetvizsgálat díja pedig - a javaslat szerint - 14 ezer forint lesz.