Sorozatban gyártják a legújabb győri sportkocsit

Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál, ahol jövőre már százezernél több autó és két újdonság is készül majd.

 „Az új Audi A3 Cabriolet a következő lépés ahhoz, hogy gyártásunkat évi 125 ezer autóra növeljük. Vásárlóinkat prémium minőségű termékekkel győzzük meg nap mint nap. Mindez rugalmas és nagy szaktudással rendelkező csapatunknak köszönhető“ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. Az A3 Limousine és az A3 Cabriolet után Győrben készül majd a következő generációs TT Coupé és TT Roadster is, a német konszern 900 millió eurós beruházással felépített komplett gyárában. Korábban Ingolstadtból érkeztek a fényezett karosszériák, melyekbe helyben gyártott benzines és dízelmotorokat szereltek.

„Ezzel a modellel az Audi egy újdonsággal jelenik meg a prémium-kompakt osztályban. Az Audi Hungariát hatékony munkafolyamatok és kiváló infrastruktúra jellemzik, valamint magasan képzett munkatársak, akik a modell elődjének összeszerelése során jól kamatoztatható tapasztalatokat gyűjtöttek“ – mondta Gerd Walker, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója.

Az Audi A3 Cabriolet – az A3 család legújabb tagja – tavasszal érkezik az európai piacokra. A dinamikus kompakt autó könnyűszerkezetes építésével, erős és hatékony motorjaival, sokoldalú hálózati kapcsolataival és vezetői segédrendszereivel az A3 család minden erősségét hordozza. Az Audi Hungariánál a modell elődjéből 2007 és 2013 között mintegy 62,9 ezer szereltek össze az ingolstadti gyárral közös gyártási folyamat keretében.

 

Hosszabb, biztonságosabb, könnyebb és takarékosabb lett a legújabb győri sportkocsi, melybe természetesen helyben, vagyis ugyancsak Made in Hungary motorokat szerelnek.

Az elődnél 18 centiméterrel hosszabb (4,42 m) Cabriolet és két centiméterrel szélesebb( 1,79 m) , mégis ötven kilogrammal könnyebb (1365 kg) elődjénél. A 2014-es modell már tökéletesített hangszigetelésű, fejtér fűtésű, gyorsabb elektromotoros szerkezettel működtethető és háromféle színben (fekete, szürke, barna) szemben készül magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel készül. Az elektrohidraulikus mozgatómechanizmussal gombnyomásra 18-18 másodperc alatt nyitható, akár 50 kilométer/órás sebességnél. Az új A3-as Cabriolet a lépcsős hátú Limousine testvére, így több alkatrésze is azonos a győri szalagon már sorozatban készülő autóval. Csomagtere hatvan literrel tágasabb elődjénél, fogyasztása 12 százalékkal javult. Az autó alapváltozata az 1,.4 TFSI 140 lóerős benzinmotorral 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, átlagfogyasztása 5 l/100km. Az 1,8 TFSI 180, a 2,0 TDI 150 lóerős teljesítményű, 300 lóerős csúcsmodell, az S3 Cabriolet 5,4 mp alatt éri el a százas tempót, természetesen Quattro hajtással.

 

A győri székhelyű Ausi Hungaria az Audi- konszern tagja, az Audi- és Volkswagen-konszern egyik központi motorszállítója. Győrben szerelték eddig a TT Coupé és TT Roadster sportautókat. 2013 júniusában kezdődött az A3 Limousine sorozatgyártása, amelynek teljes gyártási folyamata Győrben valósul meg. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2012-ben a vállalatnál 1,9 millió motor és 33 553 jármű készült. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.

A motorgyártás és járműszerelde teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővült: présüzem, karosszériaüzem, lakkozó, járműszerelde épült. A vállalat több mint 900 millió eurót fordított a gyár bővítésére és ezzel 2100 új munkahelyet hozott létre, ezzel a közvetlenül foglalkoztatottak száma meghaladja a tízezer főt.

Azid A3-as Cabriolet Győrből
Azid A3-as Cabriolet Győrből
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.