Söráremeléssel a válság ellen

Gyanúsan egyidőben emeli söreinek árát az amerikai piacon az Anheuser-Busch InBev és fő riválisa, a MillerCoors. Azt majd a helyi versenyhatóság dönti el, hogy a piac 80 százalékát lefedő két óriáscég összehangolta-e lépését.

Az Anheuser-Busch és a brazil-belga InBev fúziójával tavaly létrehozott A-B óriáscég a megnövekedett költségekre hivatkozva emeli árait az ősszel, ennek mértékéről azonban egyelőre nem nyilatkozoztak. Indoklásuk szerint az alapanyagárak emelkedése és a gazdasági válság együttes hatását próbálják ezzel valamelyest kompenzálni. A szerződéses kereskedőik megértéssel fogadták az áremelésről szóló szándékot - írják közleményükben.

A drágítással a nyereségesség szinten tartása is cél egyben, hiszen a válság miatt az amerikaiak is kevesebb sört engednek le a torkukon. A második negyedévben 1,5 százalékos volt a csökkenés az Anheusernél az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A piac második számú szereplője, a Molson Coors Brewing és a dél-afrikai SABMiller közös vállalataként tavaly megalapított MillerCoors az utóbbi három év alapanyagdrágulását most egyszerre akarja beépíteni az áraiba - írja a Reuters. A két gigász folyamatos árháborút vívott eddig egymással - az amerikai fogyasztók nagy örömére. Most azonban a költségek annyira elszabaduldtak, hogy el kellett ásnuk a csatabárdot.

- A cégek számára most saját nyereségük megtartása fontosabb, minthogy borsot törjenek riválisuk orra alá - jellemezte a helyzetet a Beer Business Daily főszerkesztője. Harry Schuhmacher szerint a kereskedők az árkülönbözetet úgy ahogy van áthárítják a fogyasztókra, akik így most haszonélvezőkből áldozatokká válnak. Attól azért nem kell félni, hogy az emberek tömegével változtatnának alkoholfogyasztási szokásaikon és nyergelnének át a borra - teszi hozzá sietve Schuhmacher.

- Nem nagy ügy - intézi el röviden a kérdést Glenn Sawada, a kaliforniai LongBeachHopheads sörklub alapítója. Amíg egy 12 dobozos pakk annyiba kerül, mint egy mozijegy, az emberek nem rendelnek kevesebb sört a pultnál.

Egyre tetemesebb a mínusz
Sörcsapolás egy londoni pubban. A vendéglátóipar rászorul a beugrókra
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.