Simon Péter az Agrármarketing Centrum új igazgatója
Pál József, az AMC korábbi igazgatójának vezetői megbízását július végi hatállyal visszavonta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter.
Simon Péter elmondta: a legfontosabb kérdés, hogy mekkora nagyságrendű költségvetéssel gazdálkodhat a marketingszervezet a jövő évben. "Miután ez eldől, lehet elgondolkodni azon, hogy milyen instrumentumokat alkalmazunk és milyen összetételben".
Az új vezető a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ) érkezett az AMC-hez, támogatási területen szerzett komolyabb tapasztalatokat. 2003-2004-ben dolgozott már az agrártárcánál is, a jogi főosztályon.
Magyarország, nyugat-európai mintákat alapul véve a kelet-európai országok közül elsőként, 1996-ban hozta létre saját közösségi agrármarketing szervezetét, az FVM Magyar Közösségi Agrármarketing Centrum Közhasznú Társaságot (AMC).
Az AMC feladata többek között a közösségi marketing elemeinek alkalmazásával a magyar agrártermékek bel- és külpiaci értékesítésének támogatása. Továbbá, hogy a magyar élelmiszergazdaságban a korszerű kereskedelmi módszereket elterjessze, erősítse a marketingszemléletet, és növelje a magyar áruk exportképességét.