Ötszázmilliárd felett ralizik a Coop

Idén nyolcadik alkalommal, csütörtökön rajtol el a Coop Rally, melynek célja a hazai üzletlánc és a magyar termelők összefogásának erősítése. A Coop Gazdasági Csoport árbevétele elérte az 530 milliárd forintot.

Sikeres éven van túl Coop – mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a nyolcadik Coop Rallyt beharangozó sajtótájékoztatón. Budapesten, a Vidékfejlesztési Minisztériumban rendezett eseményen a vezérigazgató kiemelte: a több mint 700 társaságból álló, 32 ezer embernek munkát adó csoport 2012-ben elérte célját: 530 milliárd forintos árbevételével a hazai kiskereskedelem meghatározó áruházláncai között maradt.

A forgalom növekedéséhez hozzájárult az is, hogy a volt Match/Profi boltok közül több mint 60 integrálódott, illetve két új franchise-partner összesen 110 bolttal növelte a 3000 egységet számláló hálózatot – mondta el Tóth Géza. Külön kiemelte, hogy a boltszámnövekedés a közepes-nagyobb üzletek körében volt jellemző.

 A Coop választékának több mint 80 százaléka hazai gyártású termékekből áll, a saját márkás termékeknél pedig ez az arány eléri a 90 százalékot. A Coop az ország szinte minden településén jelen van, naponta 1,5 millió vevő fordul meg boltjaiban.

A cégcsoport nyolc éve indította el a hazai élelmiszer-termelést középpontba állító Coop Rally szakmai programot. A program célja a magyar termelőkkel való összefogás – idézte fel Csepeli Lajos igazgatósági elnök. A több mint 90 autóval csütörtökön induló kétnapos rally ebben az évben a csoport kelet-magyarországi partnereihez látogat.

A Coop Rally fővédnökségét hagyományosan a Vidékfejlesztési Minisztérium vállalja, és most először részt is vesz a mezőnyben Fazekas Sándor miniszter is. A fővédnökként részt vevő miniszter a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: különösen fontosnak tartja a Coop azon célkitűzését, hogy segítsék egymást a magyar termelők és kereskedők, hiszen ez a magyar vidék fejlődésének záloga is. „A tudatos fogyasztói, vállalkozói és kereskedői magatartás elősegítése a kormánynak is célja, ehhez a Magyar Termék Rendelettel és a Hungarikum Törvénnyel is hozzájárultunk” – mondta Fazekas, aki szerint "a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar is egy versenyben vesz részt, ez is egy rali”.

– Ez a rali minden évben lehetőséget teremt arra, hogy az élelmiszerlánc szereplői kiszakadjanak a napi rutinból, megismerjék egymás értékeit is – mondta Kardeván Endre, aki több éve vesz részt a szakmai programon. A Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hozzátette: egyre többen ismerik fel az ágazatból, hogy láncolatban kell gondolkozniuk, amely akkor sikeres, ha minden láncszeme is sikeres.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.