Sikeres évet zárt a Mediaworks

A tervek felett teljesített 2015-ben a Mediaworks Hungary Zrt. A társaság több mint 16 milliárd forintos éves forgalmával, közel 650 munkavállalójával, több mint hatvan médiamárkával, köztük nyolc regionális napilappal, a Nemzeti Sporttal, a Népszabadsággal, a Világgazdasággal, női és gasztromagazin-portfólióval, digitálismédia-termékekkel Magyarország meghatározó lapkiadó csoportja.

„Az elmúlt évben átalakítottuk a cégcsoport irányítását, termékfejlesztéseket hajtottuk végre, költséggazdálkodási programot vezettünk be. Az árbevétel csaknem 5, és a nyereség a 10 százalékkal haladta meg 2015-ben a tervezettet, amely azt mutatja, hogy stabilan nyereségesen lehet üzemeltetni a vállalatcsoportot a nehéz lappiaci körülmények ellenére is” – közölte Rónai Balázs, a Mediaworks vezérigazgatója.

A kiadócsoport sikeréhez jelentősen hozzájárul, hogy a Mediaworks tulajdonában van Magyarország legnagyobb kapacitású, ideális földrajzi elhelyezkedésű és korszerű nyomdája. Itt állítják elő, a saját kiadványokon túlmenően, a hazai országos napilapok túlnyomó többségét és számos kereskedelmi lapot is. Jelentős értéket képvisel továbbá a regionális, saját kézben lévő terjesztési hálózat is.

A Mediaworks 2015-ben számos termékét megújította. A vezérigazgató szerint láthatóan a hirdetők is értékelik a változtatásokat, hiszen a vállalatcsoport hirdetési bevételei – a nyomtatott lappiac csaknem 7 százalékos zsugorodása ellenére – a tervezettnél és az egy évvel korábbinál is jobban alakultnak.

Kiadón belül kiemelkedő teljesítményt nyújtott a regionális üzletág, amely a tervezettnél 11, a 2014-es évnél pedig 5 százalékkal több árbevételt realizált. A kiadó politikai és gazdasági termékei innovációs pályára álltak és az elvárások mentén teljesítettek, míg a sport terület piacvezető szerepe továbbra is megkérdőjelezhetetlen mind a nyomtatott, mind a digitális és közösségi térben. A digitális üzletág jelentős átalakításokon ment keresztül az elmúlt év során, részben ennek következménye, hogy teljesítménye 9%-kal meghaladta az eredetileg kitűzött célokat.

2016-ban a vállalatcsoport menedzsmentje a termékfejlesztések mellett mind szervezeti, mind pedig akvizíciós lehetőségeket értékel.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.